Doorgaan naar hoofdcontent

Vuilstort

Nadat we vanmorgen boodschappen gedaan hadden  in Privas reden we binnendoor naar huis, want ik wilde perziken kopen bij een boertje op die route. Vlakbij ons dorp komen we dan door Pervenche waar dit mooie huis met de blauwe luiken staat. Vroeger was het een restaurant, tegenwoordig een gîte. In onze eerste jaren hier moesten we altijd door dit dorpje om naar de vuilstort te gaan, en met vuilstort bedoel ik echt zo'n afgrijselijke stortplaats. Huisvuil, maar ook koelkasten, accu's, volledige inboedels, schroot en waar een mens verder nog van af wil werden daar vanaf een helling gegooid. Gelukkig is dit nu allemaal veranderd, hebben wij keurige containers beneden bij het kruispunt staan en zijn de déchêtteries in leven geroepen. Maar ik moet nog altijd aan die akelige plek denken als ik door Pervenche rijdt. Om nog even terug te komen op de perziken, ik heb een mooi kistje gekocht en ben nu perzikijs aan het maken. Lekker!!!

Reacties