Doorgaan naar hoofdcontent

Bibliotheek

Behalve dat ik blij ben met het zwembad in Bergambacht, scoort de bibliotheek in diezelfde plaats ook heel hoog bij me. Mijn hele leven ben ik al een lezer, als kind verslond ik boeken. Als katholiek meisje mocht ik geen jongensboeken lezen in de bibliotheek die was gevestigd in het Juvenaat naast de kerk. Er waren twee aparte afdelingen en de nonnen die de bieb beheerden waren streng. En terwijl ik de meisjesboeken echt allemaal al gelezen had. Wat was ik blij met vijf broers die met mijn instructies de boeken van hun afdeling haalden die ik wilde lezen. En van de aardige dame in de Bergambachtse bibliotheek mocht ik vanmiddag voor acht weken een stapel boeken meenemen. We gaan zondag weer terug naar de Ardêche en zo ben ik weer goed voorzien van leesvoer.

Reacties