Doorgaan naar hoofdcontent

Rood...

Ruim vier kilo aalbessen plukten we, wat een hoeveelheid. Ik heb een kilo gerist, dat vond ik wel welletjes. Een taartrecept gevonden waar ik 500 gr. bessen voor nodig heb, dus er staan nu twee doosjes schone aalbessen in de vriezer, voor het weekend wordt de eerste taart gebakken. De rest heb ik gewassen en  met suiker tot pulp gekookt. Die pulp door een zeef gewreven, ik heb hier een heel oud maar handig rollertje voor, en het dikke sap staat nu in flessen in de koelkast. Daar maak ik op een later tijdstip sorbetijs van en wat ijslollies voor de kleinkinderen.

Reacties

Emie zei…
Een rijke oogst betekent ook veel werk maar levert naast lekkere gerechten ook fantastische foto's op.
Muggenbeet zei…
Ik kan genieten van je mooie foto's Marthy. Voel me een klein beetje ook in de Ardeche. :)
Marthy zei…
En het geeft heel veel voldoening, Emie.
Marthy zei…
Het doet me plezier jou dat gevoel te geven, Ludo.