Doorgaan naar hoofdcontent

Oude doos

Om de bijdehandjes onder jullie maar voor te zijn, de tekst boven de foto slaat niet op mij maar op de onderste doos, die inderdaad oud is. Hij komt uit mijn ouderlijk huis, mijn moeder gebruikte hem voor haar naaispullen, knopen, lintjes e.d.. De doos is met stof overtrokken en die stof wordt steeds dunner, dus ik ben er voorzichtig mee. Het achterste houten doosje heb ik ook al heel lang, er passen precies twee pakken speelkaarten in. Mooi vind ik dat, doosjes. Ik kan er ook nooit afblijven in een winkel, moet ze altijd even open maken. Ik bedenk opeens dat, als ik een gedeelte van de kast wat anders indeel, er eigenlijk best nog wat doosjes bij kunnen. Ja, ja......

Reacties

Emie zei…
Dat stofje van die onderste doos komt me bekend voor, mijn moeder heeft een dergelijke doos in rond model. Ja, we hadden bij de kringloop onlangs als geconstateerd dat dozen en blikken een enorme aantrekkingskracht op ons hebben.
Marthy zei…
Het stofje is in Paisley motief, in die tijd veel gebruikt, Emie.