Doorgaan naar hoofdcontent

Kleine trosjes in wording


Ik heb vandaag de druiven gesnoeid. De ranken werden veel te lang en bij harde wind gaat dat problemen geven. Verder hoop ik zo op een goede druivenoogst want dan kan ik er weer sap van maken net zoals ik verleden jaar deed. Voorlopig zit het er goed uit daar tussen die bladeren met die kleine trosjes in wording, dus duimen maar dat het goed blijft gaan. Verder trakteer ik jullie nog op een foto van een van mij favorieten in de border, de allium. Zelfs uitgebloeid, al verdrogend, is het een schoonheid.

Reacties

Emie zei…
Dat ziet er al veel belovend uit! Toen ik 'sap' aanklikte kwam ik uit bij jullie reis door Hanoi met een begrafenisstoet. Ook al een mooie traktatie die foto's, maar vast niet helemaal jouw bedoeling?
Marthy zei…
Bedankt voor de tip, ga ik wat aan doen!
Mirjam zei…
Heerlijk om je eigen druiven te kweken, en dan voor druivensap... verrukkelijk.
Ja, de Allium is een heel mooie bloem, al voor zij gaat bloeien vind ik haar heel mooi, zo'n knop met een heel dun blad er over heen, als een vlies.. en als dat dan open gaat... prachtig.
Maar zo verdroogd is het ook super.
Ik wens je een heerlijke avond,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
De smaak was verleden jaar heerlijk, Mirjam. Ik hoop dat het dit jaar weer gaat lukken met die druiven.