Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn geheim

Veel bezoekers hier vragen waar ik die mooie oude potten vandaan heb, sommigen denken zelfs dat ze antiek zijn. Ik help ze gauw uit de droom, want er is niets ouds of antiekerigs aan. Het zijn doodgewone, niet eens zo dure, betonnen potten. Ik heb ze jaren geleden ingesmeerd met yoghurt, karnemelk kan ook. Na een paar keer herhalen begonnen zich mossen te vormen op de potten en kregen ze dat mooie verweerde uiterlijk. Wat natuurlijk ook hielp was het reliëf in de potten, het mos nestelt zich lekker tegen die randjes. Er staan vetplantjes in, zomer en winter staan ze buiten en ik doe er nooit wat aan.

Reacties

Inge zei…
Ik heb hier een teakhouten bank staan, helemaal vol mos: zó mooi, vind ik dan, want herhaaldelijk krijg ik de vraag wanneer ik 'm eens schoon ga maken: nooit dus :-)
Marthy zei…
Niet schoonmaken Inge, laten staan zo. Ik heb hier veel plekken met mos, bijvoorbeeld op oude muurtjes en ik vind het prachtig.
Emie zei…
Goede truc, Marthy met mooi resultaat. De Italianen vinden ons artistiek met onze houten tuinmeubels, glazen windlichten en roest op de lantarens.
Bertiebo zei…
Je moet maar op het idee komen! Yoghurt... !
Marthy zei…
Roest op de lantarens, voor veel mensen een doodzonde, wij vinden het leuk.
Marthy zei…
Ik had dat van die yoghurt gewoon ergens gelezen, Bettie en gedacht, ik probeer het. Met resultaat.
Mirjam zei…
Ik heb er ook wel eens van gehoord, van insmeren met yoghurt, en hier zie ik dat het wel degelijk heel mooi resultaat heeft... ga het ook maar eens proberen denk ik...
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het is het proberen waard, Mirjam.