Doorgaan naar hoofdcontent

Wit plastic

De meeste huizen in dit deel van de Ardèche zijn 'en pierres' (van natuursteen) en behoorlijk oud. Er staan juweeltjes tussen, volledig gerestaureerd en dan ook nog de buitenmuren opnieuw gevoegd, wat bij ons nog moet gebeuren trouwens. En wat staat er bij al die huizen in de tuin..... wit plastic!!! De Fransen zijn er gek op en wij vinden het afschuwelijk. Prachtige grote huizen, mét zwembad en dan staat er zo'n onbenullig wit plastic tuinsetje bij, onbegrijpelijk. Van de vijftien huizen in dit kleine dorp zijn wij samen met buurvrouw Jacqueline de enige zonder plastic in de tuin of op het terras. Ik hoop niet dat ik hiermee iemand op zijn tenen trap, maar ik moest het even kwijt. 
 


Reacties

Ineke zei…
Groot gelijk, Marthy. Hoe zit het met de stoeltjes waar Mart mee bezig was toen ik jammer genoeg weer vertrok? En...is de bank ook weer in de clubkleur?
Heidi zei…
Het zit hem in de détails. En die zijn bij jullie duidelijk mooier dan wit plastic! Wat een droomplek daar...
Inge zei…
Ai, plastic tuinmeubilair, dat is zo 1990 (toen kochten wij onze set, die al lang weer doorverkocht is)
Marthy zei…
Bank en stoeltjes zijn geschilderd en mooi geworden, Ineke, foto volgt nog.
Marthy zei…
Terwijl de Fransen zo van schoonheid houden, Heidi, zie ze deze details duidelijk niet.
Marthy zei…
Ja, Inge, in dit soort dingen lopen de Fransen duidelijk achter op Nederland.
Emie zei…
Jouw verhaal kan zich met gemak in Italië afspelen, hier is het precies zo.
Marthy zei…
Ik vind het altijd een geval van jammer, gemiste kans, als ik weer zoiets zie staan, Emie. Met een beetje meer moeite en natuurlijk ook wat meer geld, ziet zo'n tuin of terras er zoveel fraaier uit.
Mirjam zei…
Dat witte plastic had ik vroeger ook, maar dan zeg ik het goed, vroeger... Héél vroeger.
Nu niet meer, nu een tuintafel van steigerhout en vier zwarte wicker stoeltjes er omheen. En in de voortuin staat een opgeknapte bistrotafel met een hardhouten bank er bij... ik ben er blij mee, net als die Fransen met hun witte plastic...
Jouw setje is wel heel erg mooi...
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ik heb het gevoel dat Nederlanders het belangrijker vinden hoe huis en haard eruit zien dan de Fransen. Hoe dat komt kan ik niet verklaren.
KnutzEls zei…
Ik ben het met je eens, dat plastic detoneert. Maar toch, wij huurden een keer een huis in Frankrijk met schattige Franse stoeltjes, ijzer, krullen, beetje antiek. Maar mijn zwager sleepte toch elke keer het plastic uit de schuur, want echt lekker zaten die leuke stoeltjes niet ;-)
Marthy zei…
Ja, het moet natuurlijk wel 'zitten' Els. Maar dat goedkope plastic wat de meesten hebben staan zit ook niet echt comfortabel en ik heb al op menig feestje hier iemand door zo'n stoeltje zien zakken omdat de poten zo slap zijn.