Doorgaan naar hoofdcontent

Grote wielen

Toen ik gisteren bij de kapper zat had ik een gesprek met een jonge boer die ook net geknipt werd en hij zei dat hij altijd heel voorzichtig reed met zijn grote tractor. Hij heeft zelf ook jonge kinderen en houdt rekening met hun capriolen. Gelukkig maar want even later liep ik op datzelfde smalle weggetje waar de tractor op de foto rijdt met Saar in de wandelwagen en Luuk op zijn fietsje een stukje voor me uit. Diezelfde tractor kwam weer terug rijden, passeerde mij en reed op Luuk af. Ik kreeg het helemaal benauwd, die grote wielen......! Maar hij stopte keurig achter Luuk, draaide zich om zodat ik hem herkende en zwaaide naar mij. Ik slaakte een zucht van verlichting. Die lieverd van gisteren.

Reacties

KnutzEls zei…
Oh doodeng. Gelukkig dat inhield!
Een welkome afwisseling! Die boer, bedoel ik. Die jonge gasten rijden meestal de vouwen uit je broek. En dan hebben ze nog zo'n groot stuk maai-ijzer achter de tractor hangen. Dat mag allemaal maar...
Lieve groet
Marthy zei…
Gelukkig is kleine Luuk heel voorzichtig en stond hij helemaal in de kant op oma te wachten, Els.
Marthy zei…
Jij kent dit fenomeen dus ook, Mirjam. Daar hadden we het bij de kapper dan ook over, die jonge knapen die langs onze polderwegen scheuren met heel zwaar materieel, oortjes in, soms ook nog een telefoon in de hand. Toen ik nog heen en weer naar mijn werk fietstte stond ik af en toe trillend in de kant.
Wieneke zei…
Doodsangsten sta ik soms uit met die enorme dingen. Wij hebben hier een groot loonbedrijf en als je ziet met wat een gevaartes ze rondrijden. Soms moet je met auto maar een erf op om ze over die smalle landwegen te laten passeren. Ik vind het vaak erg roekeloos rijgedrag. Niet allemaal natuurlijk, maar er zijn er wel veel, die denken dat ze in een Fiatje rijden.
Marthy zei…
Het probleem is dat er vaak jonge gasten met die grote dingen rijden, vanaf zestien jaar mogen ze erop rijden. Veel te jong, zeggen wij al jaren. Toen die grote tractor mij gisteren voorbij reed merkte ik dat de wielen groter zijn dan mijn persoontje en ik ben echt geen onderdeurtje.