Doorgaan naar hoofdcontent

Heel Holland Bakt

Ik lijk wel gek, of ik al geen drukte genoeg heb. Morgen vieren we hier weer een verjaardag en ik kon het natuurlijk niet laten om een taart te maken terwijl ik er net zo makkelijk eentje kan bestellen bij de bakker en die is heerlijk hoor en dan had er ook nog een foto van de jarige op gestaan. Ik zal het maar bekennen, ik ben gek op bakken, taarten cakes, geeft niet wat. Niet dat ik nou zo'n ster ben als de kandidaten van 'Heel Holland Bakt' maar over het algemeen zijn mijn baksels smakelijk en zien ze er goed uit. Dit is dus is een plaattaart met frangipane-appelvulling, heel lekker maar slecht voor de lijn.  Frangipane is een beslag op basis van boter, suiker, gemalen amandelen, eieren en bloem.  Hier in huis doen wij niet aan de lijn, dus dat treft en het bezoek, tsja, die moet maar zien want ik serveer het gebak ook nog met een dot vers geslagen room, mmmm.


Reacties

Elizabeth zei…
Ziet dat er even lekker uit ...
Daar ga je vast een heleboel liefhebbers voor krijgen.
Fijne dag morgen!
Marthy zei…
Het gaat erin als koek morgen, Elizabeth.
Inge zei…
Ziet er overheerlijk uit! Ik heb genoten van 'heel Holland bakt' terwijl ik zelf nauwelijks een (glutenvrije) cake kan bakken ....
KnutzEls zei…
Niks smaakt zo lekker als eigen gebakken taart. En die frangipane ziet er verrukkelijk uit. Hier wordt ook regelmatig gebakken. Dan geurt het ook zo lekker in huis. Gezellige verjaardag gewenst.
Marthy zei…
Wij hebben ook een paar afleveringen gezien, Ing. Het het zou niets voor mij zijn, zo'n wedstrijd, ik zou bloed nerveus zijn en er zou niets uit mijn handen komen. Je moet al echt goed zijn om aan zoiets mee te kunnen doen.
Marthy zei…
Ja, Els, dat is nou het leuke van bakken. Je hebt er plezier in, het ruikt lekker in huis en daarna de lekkere smaak.
Mirjam zei…
Nou, die verrukkelijk uitziende appeltaart zal vandaag dan wel heel snel opgegaan zijn. Dat kun je toch niet laten staan. Dan maar lekkere calorieen naar binnen hoor. Met amandel er door. Dat klinkt wel heel erg lekker.
Fijne nieuwe week,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Hij is nagenoeg opgepeuzeld, Mirjam. En morgen eten we met plezier de restjes op.