Doorgaan naar hoofdcontent

Opruimen

Het eerste wat ik zag toen we ons erf gistermiddag opreden waren onze kinderen en kleinkinderen die ons buiten stonden op te wachten en pas een hele poos daarna sprong de rode beuk van onze buren in het oog. Ik kijk er vanuit ons keukenraam op en ben eigenlijk ieder jaar net iets te laat om hem nog vol in blad te fotograferen, nu ook want in de top zit al bijna geen blad meer. Maar goed, hij staat er aardig op, genomen vanaf het erf van de buren. Weer in Stolwijk, lekker! Nou ja, lekker...... Op een bezoekje aan mijn Suze na was ik de hele dag aan het opruimen, niet te geloven, wat sjouwen wij toch altijd een hoop zooi mee heen en weer.

Reacties

Emie zei…
Met zo'n mooie boom is het leuk thuis komen, met de kinder-en kleinkinderschaar is het nog veel leuker thuiskomen en die zooi...die hoort erbij. Ik ben hier alvast aan het clusteren van wat er weer mee moet. Dat houdt echt nooit op.
Marthy zei…
Nee Emie, het houdt echt nooit op. Ik dacht dat het wel een stuk minder zou worden nu de huizen klaar en ingericht zijn, maar nee hoor, we blijven heen en weer slepen.
Mirjam zei…
Naast de aanblik van je kinderen en kleinkinderen is deze prachtige rode beuk wel een heel vrolijke noot in je gezichtsveld natuurlijk. Gelukkig kun je nog wel even een poosje blijven genieten van dit mooie beeld, want die bladeren zullen er niet binnen 1 week allemaal af zijn.
Enne, ruimen en sjouwen blijf je vast altijd wel... heb ik zo'n idee.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Je hebt wel een beetje gelijk, Mirjam, wij zijn doeners, hebben altijd plannen om weer iets te doen. Leuk toch?
Inge zei…
Mooi, de kleuren van die beuk. Met een beetje geluk (weinig wind en regen) kun je nog wel even van dat uitzicht blijven genieten. Daarna wordt het weer aanpoten: blad wegharken. Mijn man zweert bij een bladblazer maar dat vind ik zo'n lawaaimonster. Liever een uurtje (per dag) harken en genieten van het buiten bezig zijn.
Marthy zei…
We hebben een groot erf, Inge, met vlak voor ons huis vier platanen, veel en groot blad, in het midden op de erfgrens die beuk en dan vooraan tegen de weg nog een grote kastanjeboom. Dus dat is aardig wat blad. Mijn man ruimt dat allemaal op met hark en bladblazer.