Doorgaan naar hoofdcontent

Jong en onbezorgd

Nicht Stephanie heeft me op Facebook genomineerd om daar vijf foto's van mezelf te plaatsen van vijftien jaar en ouder. Moet ik daar nu blij mee zijn? Nou, in eerste instantie niet, al die flauwekul op Facebook denk ik dan, daar doe ik niet aan mee. Maar als de hele lieve vrienden die vandaag op bezoek waren vertrokken zijn ga ik toch even in oude fotoalbums neuzen, ik kan het niet laten. En dan zijn de foto's die ik tegenkom te leuk om niet te laten zien, dus vooruit met de geit, hier komt de eerste. Het terras van de legendarische discotheek Boule 7 aan de boulevard van Noordwijk, zomer 1967, ik was toen achtien jaar jong. Naast mij mijn zusje Lidy. Wat was dat een mooie zomer, om met Gerard Cox te zingen: 'Je dacht dat er geen einde aan kon komen'. Jong en onbezorgd waren we.

Reacties

Sjoerd zei…
Inderdaad een te mooie foto om niet te plaatsen. En al die acties en oproepen op facebook gaan mij ook voorbij...
Marthy zei…
Ik heb gelukkig niet al te veel vrienden op facebook, Sjoerd, dus ik word niet overspoeld met allerlei ongein.
Lida zei…
Ja ja....Boule 7. Wie heeft daar géén herinneringen aan. Wereldberoemd in Noordwijk. Helaas allang afgebroken. Zoals zo'n beetje alles op de boulevard.
Jullie lijken echt heel veel op elkaar.
KnutzEls zei…
Ik kreeg ook die vraag en deed na een beetje sputteren toch mee. En dat gaf wel heel leuke reacties. Alleen elke keer weer 5 mensen nomineren, dat werd me teveel en erg aangedrongen heb ik ook niet. Het moet tenslotte wel leuk blijven.
Marthy zei…
Bekend tot in de verre omtrek, Lida. Mijn zus en ik werden in die tijd weleens als tweeling versleten.
Marthy zei…
Moet je vijf mensen nomineren, Els? Nou, daar denk ik niet aan, één vind ik al moeilijk. Het moet wel leuk blijven.
Leuk zeg, kiekjes uit de ouwe doos ;o) Hier plaatsen lijkt mij wat veiliger dan op FB, daar heb ik zelf ook niet zoveel mee... Ik ga ook eens zoeken!
Bertiebo zei…
Ha ik werd ook genomineerd, maar op dat moment was ik niet in staat om er wat mee te doen. Maar leuk is het wel. Deze foto zeker
Marthy zei…
Neem de tijd voor dat zoeken, want voordat je het weet ben je een paar uurtjes verder met schatgraven;-)
Marthy zei…
Je komt nog eens wat tegen, Bettie, heel leuk.
Muggenbeet zei…
Voor een belg meteen herkenbaar als een op en top mooie hollandse.
Wietske zei…
Hoi Mart, wat een coole foto! Ik heb ook meegedaan en vond het vooral heerlijk om de oude herinneringen op te halen en te constateren hoe bijzonder het is dat sommige vriendschappen nog steeds bestaan. De reacties waren ook erg leuk. Dat nomineren doe je gewoon lekker op jouw manier!
Ik kijk naar de foto's uit...
Mirjam zei…
Oh wat een heerlijke foto Marthy, ik ben zelf nooit naar Boule 7 geweest maar had er natuurlijk wel van gehoord. Mijn zus ging er volgens mij wel naar toe, maar 'mijn groep' ging niet naar discotheken..., wij gingen naar heel andere gelegenheden, zoals De Wurft, ken je die nog?
Fijne dag vandaag,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ja Wiets, als je eenmaal in die oude foto's 'duikt' komt er weer veel naar boven, leuk.
Marthy zei…
Oh, Ludo, ik zit hier te blozen achter mijn laptop. Dank je wel voor het compliment.
Marthy zei…
Wat leuk, Mirjam, de Wurft bar, ook berucht en beroemd in Noordwijk en verre omstreken. De zus die net boven mij kwam ging daar altijd naar toe. Volgens mij bestaat die nog.
Mirjam zei…
Ja, dat dacht Ben ook. Maar ik ben er sinds mijn school-(en stap-)tijd nooit meer geweest.
Fijne avond,
Elizabeth zei…
Geweldig leuke foto!
Marthy zei…
Dank je, Elizabeth.
Onliemie zei…
Super! Mooie meisjes! En een heerlijk liedje!
Marthy zei…
Het was zo'n mooie tijd, Kris.....