Doorgaan naar hoofdcontent

Behendig

Bij de zand- en grindhandel sta ik altijd bewonderend te kijken hoe deze mevrouw met die grote machines bezig is. Hup, ze springt erin, start zo'n gevaarte en draait behendig met het ding naar waar ze moet zijn, schept die bak vol en mikt de inhoud met grote precisie in onze aanhanger. In stilte ben ik een beetje jaloers, het lijkt me zo gaaf om met zo'n ding daar op dat terrein alle kanten op te manoevreren.



Onze aanhanger zit weer vol met een mengsel leem en stenen voor de boulebaan. Dit moet voor stevigheid gaan zorgen. De machine hieronder, echt een joekel,  werd door de dame ook even een stukje opzij gereden, hij stond in de weg. Ik wilde eerst nog even aanbieden om het te doen maar ik denk niet dat ze het goed gevonden zou hebben.......



Reacties

Inge zei…
Stoer hoor, maar niks voor mij, ik ga nog niet eens met de zitmaaier maaien
Marthy zei…
Ik ben helemaal niet zo'n stoere, Inge, maar dit lijkt me geweldig.
KnutzEls zei…
Soms droom ik daarvan en dat is niet zo leuk. Er gaat dan altijd iets mis :-( maar stoer is het zeker.
Marthy zei…
Jeetje Els, je krijgt toch geen nachtmerries van zo'n machine?
Sjoerd zei…
Ik heb er respect voor als een dame dat doet...
Marthy zei…
Sjoerd, als je ziet hoe ze dat doet, zo makkelijk.
Emie zei…
Lijkt mij ook heel leuk om te doen. Momenteel zie je hier veel landbouw-achtige apparaten die hoog op de wielen staan. Moet toch geweldig zijn om op zo'n ding te rijden. Zullen we samen een cursus gaan volgen Marthy :)
Jan uit Perth zei…
Toch maar eens met haar smoezen, Marthy; ik zou de uitdaging niet schuwen...
Elizabeth zei…
Ha, dat is stoer en leuk! En volgens mij heeft ze er plezier in ook....
Bertiebo zei…
ik vind het ook stoer, maar het zou niet eens in me op komen dat te willen doen
Wieneke zei…
Dat heb ik nu met vrouwelijke drummers. Dat zou ik ook wel willen kunnen. Nou ja, misschien in een volgend leven :-)
Marthy zei…
In Stolwijk wonen wij te midden van de boeren met grote machines. Van de winter maar eens een afspraakje regelen bij een loonbedrijf, Emie, hihi.
Marthy zei…
Op dat grote terrein kan een blind paard geen scha rijden, Jan, dus waarom niet?
Marthy zei…
En heb je die schoentjes gezien, Elizabeth? Bepaald geen grove werkschoenen.
Marthy zei…
Ik hou van autorijden en die van ons, een VW Transporter, is al niet klein. Daar ben ik ondertussen wel aan gewend dus wat groters zou ik graag eens proberen.
Marthy zei…
Drummen, ja dat is leuk. Er zijn nog wel meer dingen die ik zou willen doen. We hebben echt een volgend leven nodig, Wieneke;-)
Ageeth Mooij zei…
Dat vind ik ook stoer. Het vraagt inzicht dat ik niet heb ;-)
Daar op het terrein zal het veilig rijden zijn.
Vera zei…
O ja ook echt iets voor mij. Op Terschelling een keer op zo'n oud ploftrekjertje geprobeerd. Hier ook genoeg landbouwers en loonbedrijven om het eens te vragen. O o oh wat leuk dat de boules baan bijna zover is. Alleen zal ik het met de foto moeten doen
Marthy zei…
Haha, Ageeth, ik weet helemaal niet of ik dat inzicht heb. Met die bus ben ik wel handig, kan hem in het kleinste gaatje parkeren.
Marthy zei…
Ja, Vera, dat lijkt me ook wel wat voor jou.
Vlimbouter zei…
Ik wou dat ik zoiets kon. Ik heb er bewondering voor. Maar ik heb al last met parkeren als ik occasioneel eens met de minibus van manlief rond rijd. Geef mij dus maar een gewone personenwagen om mee rond te rijden.
Marthy zei…
Ach, een mens hoeft ook niet alles te kunnen. Misschien zou ik er wel niets van terecht brengen.
Het gaat vooral goed vooruit ;-) groetjes uit Noorwegen
Marthy zei…
Achteruit met zo'n gevaarte....pfff! Fijne tijd in Noorwegen.
miekequilt zei…
Lijkt me leuk. Een paar jaar geleden stond ik twee keer met pech langs de weg. Kinderen waren nog jong. Beide keren zei ik tegen meneer anwb dat ik het doodeng vond om gesleept te worden. En wat denk je, ik mocht allebei de keren in de sleepauto en de anwb meneer ging met mijn kinderen in mijn auto. Ik voelde me zo vreselijk stoer toen. En zo'n auto bij jou zou ik graag ook eens besturen.
Marthy zei…
Toevallig waren we er vanmiddag weer, Mieke, waar ik haar kon bewonderen terwijl ze een steile helling nam. Prachtig.