Doorgaan naar hoofdcontent

De smaak te pakken

De laatste drie van zes snail-mail enveloppen gaan morgen op de post. Ik maakte deze van een rol behangpapier die ik verleden week in zo'n rommelbak in de bouwmarkt zag liggen. Lekker stevig papier en ik had er precies de mooie kleur tape bij om ze dicht te plakken. Met een uni kleur tape had ik nog wat meer kunnen doen, maar die had ik niet. Het is goed zo. Vervolgens het briefpapier. Dat moet doorschijnend zijn zodat ik er zo 'n karton met lijntjes onder kan leggen, ik heb moeite om mijn regels recht te houden. Even struinen op internet en ik vond prachtig briefpapier met veel verschillende lay-outs die ik kon downloaden. Geprint op gewoon A-4 en bijgeknipt.

Verder heb ik heel kunstzinnig kleine envelopjes zitten vouwen uit allerlei soorten papier, onder andere uit een paar oude boeken die hier nog lagen om weg te doen. Die kleine labeltjes had ik nog liggen, kwamen uit een hele oude Seasons en aangezien ik dit soort dingen niet kan weggooien kwamen ze nu mooi van pas. Van mijn vriendin Stan kreeg ik een pakje papieren zakdoekjes, te mooi om mijn neus in te steken maar wel heel mooi om weg te geven. Ik zou willen dat ik nog vijf pakjes had want ze zijn bijna op. Ook mijn voorraad oude ansichtkaarten is hard geslonken. Ik koop ze op brocantes dus ik zal gedwongen zijn om weer te gaan zoeken, heel vervelend😉.


Ik heb de tuinkamer voor dit doel maar ingericht als postkamer, kan ik die handel allemaal laten liggen. De twee houten dozen zijn uit mijn kindertijd. Ik heb er laatst mee in mijn handen gestaan om weg te doen, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen. Nu zitten er allerlei losse spulletjes in. Ondertussen heb ik de smaak van enveloppen vullen goed te pakken dus ik wil Bertie, Petra, Mieke, Creamien, Vera en Vlimbouter verzoeken mij hun naam en adres te mailen op: mmberends@hotmail.nl Let op die nl.




Reacties

Ageeth Mooij zei…
Zo leuk, om je werkplek en je spullen te zien. Het is een virus en heerlijk besmettelijk.
Mooie snail-mail maakte je!
KnutzEls zei…
Wat ziet dat er allemaal leuk uit. Vol verwachting....... 😃😃😃
Marthy zei…
Dank je Ageeth en ja, het is besmettelijk.
Marthy zei…
Je envelop zit in de brievenbus die aan onze garagemuur hangt, Els, en die bus wordt morgen gelicht.
Inge zei…
Oh, spannend :-)
Petra zei…
Jeetje Marthy er verschijnt een blos op mijn wangen wat lees ik nu ik voel me zeer vereerd wat een verwennerij. Echt heel blij zo leuk ik mail je zo, en alvast heel erg bedankt wat leuk helemaal happy.
Groetjes Petra
Volgens mij heb je een nieuwe hobby, en ben je er al behoorlijk goed in. Ziet er mooi uit, de enveloppen EN de werkplek!
Sjoerd zei…
Je maakt er echt werk van...
Marthy zei…
Even afwachten, Inge.
Marthy zei…
Even afwachten, Petra, of het wel echt verwennerij is.
Marthy zei…
Ja, Jeanette, zo voelt het ook, een nieuwe hobby. Ik vind het echt leuk om te doen.
Marthy zei…
Ja, Sjoerd, ik heb de instelling dat als je iets doet je het goed moet doen. Zoiets kan je niet afraffelen.
Jeanne zei…
Ik kan niet wachten......
Emie zei…
Ziet er gezellig uit maar met deze nieuwe hobby gaat niet bij mij overslaan. Maar jij hebt talent, dat zie ik zo.
Wat leuk om te zien hoe je dit alles maakt en samenstelt! Ik mocht ook een van de gelukkigen zijn die zo'n lieve gevulde enveloppe van je kreeg, vond het echt een superleuke verrassing!! Veel plezier met knutselen en fröbelen, je hebt me zelfs aangestoken om ook weer eens wat te maken ;o)
Marthy zei…
Talenten heb ik niet zoveel, Emy, maar leuk vinden doe ik het wel.
Marthy zei…
Toch een virus......?
Vlimbouter zei…
Wat een creatief talent. Het ziet er allemaal zo leuk uit. Je hebt vast ook veel plezier beleefd aan het in elkaar knutselen.
Marthy zei…
Ik had het niet van mezelf gedacht, maar ik beleef er inderdaad plezier aan. Zit daar aan die tafel heerlijk te fröbelen.
In de weer zei…
Vanmorgen hoorde ik mijn naam roepen, ik keek om en zag de postbode staan. Hij moest lachen omdat ik zo verbaasd keek maar toen zag ik de envelop. Ja Marthy hij is nu op het juiste adres gearriveerd, dankjewel. Je hebt echt de smaak te pakken, wat een goed idee van dat behang. Jij had mij ook zo'n zakdoekje gestuurd maar ik dacht dat het een servetje was dus heb ik het gebruikt bij het theedrinken. Je ziet het nog net liggen op het bordje. ( blogje van 7 juli ) wat gezellig allemaal hè.
Marthy zei…
Eind goed, al goed, Toos. Wat een schatjes hè, die zakdoekjes. Als ik weer in Nederland ben ga ik kijken of ik ze kan vinden, zo leuk om erbij te doen.
miekequilt zei…
Wat leuk, ik mag mijn adres sturen. Dat heb ik dus meteen gedaan. En nu maar afwachten.
Lieve Marthy,
Ik heb gisteren je post ontvangen. Helemaal uit Frankrijk (-: Ik werd alleen van de envelop al blij. Heb ook even gewacht met openmaken. Het zakdoekje vond ik zo lief, inderdaad zonde om te gebruiken. En die ansichtkaart van jullie Le Serret. Prachtig! En wat heb je leuke dozen om alles netjes in te bewaren. Ik word heel hebberig van dergelijke foto's. Ik krijg ook zin om dergelijke pakjes te gaan versturen...
Hartstikke bedankt, je hebt me er een enorm plezier mee gedaan!
Een dikke pakkerd ♥
Marthy zei…
Bedankt, Kakeltje, voor je lieve complimenten. Fijn dat ik je een plezier kon doen.