Doorgaan naar hoofdcontent

Geuren

Drukke dag vandaag waarin mijn reukorgaan overuren maakten. Het vakantiehuis moest schoongemaakt worden, deze keer voor onze eigen kinderen. Tussendoor kwam buurvrouw Jany nog even langs. Ze had haar moeder opgehaald die in de Vaucluse woont en een maandje bij haar op bezoek komt en daar vandaan had ze drie heerlijke meloentjes voor ons meegebracht.  Hoe die ruiken!

Onderweg naar het TGV station kwamen we in het Eyrieuxdal langs een perzikkweker waar we even stopten om deze heerlijke perziken te kopen. Alweer werd mijn neus verwend. Op de terugweg zijn we met dochter Floor zijn we nog ergens gestopt om wat Franse kaas in te slaan. Hoe dat ruikt hoef ik jullie niet te vertellen. En de kaas hieronder zit in een auto die onderweg is naar Le Serret. Ik kan de foto niet verder vergroten, hij is niet zo scherp. Zoon Bas stuurde hem gisteren met de opmerking: 'Ik ga op vakantie en neem mee......'. Het is natuurlijk Stolwijkse boerenbelegen, lekkerder is er niet. Zo denkt ook buurman Patrice er over, voor hem is die halve kaas.


Reacties

Jeanne zei…
Geniet ze ook bij het opeten van al die heerlijkheden!
Annelies zei…
Mmmm...... helemaal niet erg om op zo'n manier je neus overuren te laten maken!!!
En die kaas: heel herkenbaar. Wij krijgen ook altijd kaas van iedereen die langs komt. Voor ons oude kaas waarbij je nog die zoutkristalletjes erin proeft: ook heerlijk. Drop staat trouwens ook hoog op de "hitlijst"!
KnutzEls zei…
En dan sta ik hier bij de Appie driftig te ruiken aan een stuk of wat meloenen. Mijn neus maakt ook overuren, maar van de moeite om die geur te vatten. En ik denk aan de heerlijke meloenen die rijp geplukt worden. En de perziken.... Die kaas ruikt hier ook minder, al vinden sommige juffen van de kaasafdeling dat het toch geweldig stinkt.
Marthy zei…
Ik schoot spontaan in de lach Els. Ik zie jou al staan bij Appie, moeite doen om iets te ruiken aan de meloenen. Hier achter mijn laptop kan ik de meloen in de bijkeuken ruiken, die gaan morgen heerlijk smaken.
Marthy zei…
Mmmm, dat gaat zeker lukken, Jeanne.
Marthy zei…
Er belt een nichtje. 'Tante Mart, kan ik een nachtje blijven logeren met man en kind op weg naar Spanje'? 'Tuurlijk, kind'. 'Ik neem een lekker stuk boerenkaas mee'. Ze weten het al, mijn familie, Annelies.
Emie zei…
Dat is dus dubbelop genieten. Van de kinderen en van de heerlijkheden. Veel plezier met elkaar!
Sjoerd zei…
Kaas kan ik ook helemaal lyrisch van worden... Fruit minder.
Marthy zei…
Wij zijn gek op kaas Sjoerd, en in Stolwijk wonen we tussen de zelfkazende boeren, komt goed uit.
Marthy zei…
Dank je, Emie.
Jan uit Perth zei…
Ik moet er hier kilometers voor rijden, Marthy, maar dat is voor mij een goed stuk oude Goudse méér dan waard...
Inge zei…
Ik ben geen kaas(geur)liefhebber, maar fruit .... mmmm
Marthy zei…
Oh Jan, wat wordt ik dan weer verwend. En in Stolwijk hoef ik maar drie minuten te lopen om de beste kaas uit de streek te kopen.
Marthy zei…
De geuren van mooi fruit hebben bij mij ook de voorkeur, Inge.
Wieneke zei…
Eigenlijk vind ik tegenwoordig alleen eetbare cadeaus leuk. Ik ben veel blijer met een zelfgemaakte pot jam of iets dergelijks dan met een duur (gekocht) boek. Stolwijkse Gouda-kaas is inderdaad niet te versmaden.
Marthy zei…
Wij doen tegenwoordig precies hetzelfde, Wieneke. Vaak een stuk boerenkaas en ook wel, in het buitenland, Goudse stroopwafels.
Wieneke zei…
Ik geef vaak een Fries suikerbrood weg aan lui buiten de provincie, maar dan niet zo'n vies supermarktgeval, dat je overal kunt kopen. In ons hoofddorp zit een van de beste bakkers op dat gebied. Op verzoek doet hij er nog een doos met de Friese vlag erop omheen :-) Succesvol cadeau kan ik melden.
In de weer zei…
Fijne dagen met elkaar en met al dat lekkers. Ik zie jullie al zitten onder je mooie lindeboom. Geniet ze !
Marthy zei…
En inmiddels zitten we er met z'n allen, Toos!
Ik had al zo'n vermoeden waar die kazen op de laatste foto vandaan kwamen (-: Vers fruit...bestaat er een lekkerder geur??
Lieve groet