Doorgaan naar hoofdcontent

Heerlijk plekje

Het stuk grond boven de jeu de boulesbaan moet ooit een mooi groot terras worden maar voorlopig ligt er nog een hoop grond en ontzettend veel stenen. Manlief heeft wat stenen verschoven, de grond vlak gemaakt en daarop ons oude tuinbankstel uit Stolwijk gezet wat hier nog steeds in de garage stond . Heerlijk plekje met een prachtig uitzicht. Ik heb een mooi boek en ik zit daar fijn te lezen. Vanmorgen dronken we er koffie met vrienden die even langskwamen en die vroegen zich bezorgd af hoe we dat gingen doen met al die stenen. Tsja, dat weten we eigenlijk zelf ook nog niet maar we hebben hier geleerd dat de oplossingen zich meestal vanzelf aandienen.



Reacties

Emie zei…
En dit noemde jij een paar dagen geleden een provisorisch zitje? Plaatje!
Jeanne zei…
Die stenen zijn toch mooi decoratief? Ze zouden mij niet in de weg liggen, zoals jullie daar kunnen zitten, prachtig!
KnutzEls zei…
Hoop stenen, aarde ertussen en wat vetplanten. De natuur doet de rest..... Of is dat te simpel gedacht?
Jacek zei…
Top terras om even uit te rusten van het alijd inspannende jeu de boules, met een gekoeld wit wijntje in je hand. Voor wat betreft die stenen voel ik weer een beetje nattigheid aan komen...
In de weer zei…
Dat is nou juist het leukste dat het vanlieverlee wel goed komt. Ideeen moeten eerst rijpen, nee dit gaat perfect in orde komen.
Marthy zei…
Ik ben voorlopig ook helemaal gelukkig met dit plaatje. Emy.
Marthy zei…
Ach, ze liggen mij voorlopig ook niet in de weg, Jeanne. Er komt wel een keer een oplossing voor.
Marthy zei…
Haha, Els, ik denk dat die man van mij daar toch iets anders over denkt.
Marthy zei…
Jij snapt het helemaal, Toos. Zo gaat het bij ons altijd, het moet even sudderen en dan komt er een mooie oplossing.
Marthy zei…
Geen zorg, er hoeft niet met stenen gesjouwd te worden. Wel moeten er ideeën aangedragen worden waar we vervolgens onder het genot van dat witte wijntje uitgebreid over gaan discussiëren.
Sjoerd zei…
Ach, ik moet het met minder doen hier...
Inge zei…
Mooi plekje, prachtig uitzicht. En dat van ideeën, discussies en zo komt me heel bekend voor :-)
Vera zei…
Terras of niet, het is een mieters plekje geworden!!! Oh wat zullen jullie, familie, buren en gasten hier heerlijk kunnen genieten. De mooiste baan van heel Frankrijk. Wie heeft dat nu? Het wordt steeds maar mooier.
Wieneke zei…
Nou, zo te zien liggen ze niet echt in de weg en het plekje is zo toch ook leuk. Een rotstuin met de hand maken is zeker niet te doen, want ze lijken me loeizwaar. Met een shoveltje kun je er zeker niet komen, alhoewel je tegenwoordig wel kleintjes hebt.
Marthy zei…
We willen aan de zijkant van dat terrein grote treden naar beneden maken, met stenen. Hoe, dat weten we nog niet precies, daar gaan we met de kinderen eens over brainstormen. We hebben er twee in de familie met een goed ruimtelijk inzicht.
Marthy zei…
Dank je voor de complimenten, Vera en ja, het wordt steeds mooier, vinden we zelf ook;-)
Marthy zei…
Nee, met een shoveltje kunnen we er niet komen maar met een stevige steekwagen kom je ook een eind, Wieneke.
Vlimbouter zei…
Ik vind die stenen wel iets hebben.Enkele plantjes ertussen en klaar is kees. (zo zou ik het doen, maar ik heb dan ook geen knutsel-echtgenoot zoals de jouwe, hé)
Lida zei…
De stenen zij mooi, de oude tuinset is mooi en je uitzicht is geweldig. Ik snap niet dat je nog aan lezen toekomt met al die mooie dingen om je heen.
Marthy zei…
Komt wel goed met die stenen, Lut. Telkens als ik er naar vraag krijg ik dat als antwoord, dus ik zie wel.
Marthy zei…
Heerlijk om af en toe uit je boek op te kunnen kijken en dan van het uitzicht genieten, Lida.