Doorgaan naar hoofdcontent

Het is weer stil

Het is weer stil op ons plekje in Frankrijk. Bruiste ons kleine dorpje de laatste twee weken nog van leven, nu zijn de laatste kinderen en kleinkinderen van diverse families vertrokken. Buurman Patrice vierde afgelopen weekend zijn zestigste verjaardag en zij hadden een huis vol met familie. Vier zeer jonge kleinkinderen van de partij en opa en oma glommen van trots. Buurvrouw Jacqueline had de afgelopen twee weken haar dochter Cécile te logeren samen met haar zoon Sacha en een vriendje. Zij is vanmiddag vertrokken. En ook bij ons is het hele spul elders verder vakantie gaan vieren.


Deze foto's zijn gemaakt door kleinzoon Thijs waar ik een rondje dorp mee maakte terwijl hij met mijn toestel mocht fotograferen. Af en toe gaf ik wat aanwijzingen maar de meeste foto's zijn zijn eigen idee. Helemaal niet slecht vind een trotse oma.





Reacties

Ineke zei…
Dat is weer even wennen voor jullie. Maar ik zag op je blog dat het een fijne en gezellige gezinsvakantietijd is geweest.
Mooie foto's trouwens. Hij heeft jouw talent wat "kijken" betreft.
Lieve groet en geniet van een rustig weekend.
Marthy zei…
Ja, Thijs heeft wel inzicht. Rustig weekend......dat gaat niet helemaal lukken.
Emie zei…
De eerste dagen galmen die stemmetjes nog na, is mijn ervaring. Er komt weer een hoop werk los na dergelijke grootscheepse logeerpartijen en dan langzamerhand pak je de draad van het gewone en ook zo heerlijke leven weer op. Met een berg nieuwe en goede herinneringen. Fijne tijd weer samen!
Bertiebo zei…
Je zult ze best missen, maar lekker rustig is ook weer fijn toch?
Marthy zei…
Alleen al negen bedden verschoond, Emie, maar alles is weer schoon en we gaan weer verder met ons goede leven.
Marthy zei…
Ik kijk weken uit naar hun komst, geniet van het samen zijn en vind het ook weer goed als ze weggaan. Want druk is het wel.
KnutzEls zei…
Dat zal weer stil zijn. Eben bijkomen en nagenieten....
Dat is weer even wennen aan de stilte maar je kunt in ieder geval terugkijken op een 'zo te zien' fijn samenzijn!
Sjoerd zei…
Die heeft talent, er zitten hele mooie foto's bij. We hebben ooit bij de fotoclub eens een test gedaan. Met zijn allen op pad om foto's te maken en ieder afzonderlijk een route laten lopen... Hadden we eerst 80% dezelfde foto's daarna nog maar 30% en iedereen vragen waar heb je dat gezien...
Jeanne zei…
Fotograafje in de dop............ en nu weer lekker genieten van je eigen leven.
De overgang van al die drukt naar de stilte zal wel druk zijn. Gelukkig heb je de foto's nog (-: Je kleinzoon is een fotograaf in de dop.
Fijn weekend!
Inge zei…
Zeg maar tegen Thijs dat hij mooie foto's heeft gemaakt!
Marthy zei…
Het is ook weer heerlijk Els, de rust, die stilte.....
Marthy zei…
We hadden het leuk zo met elkaar, dat alleen al is goud waard, Alet.
Marthy zei…
Thijs heeft weer dingen gefotografeerd waar ik nog nooit een foto van heb gemaakt. Leuk hè.
Marthy zei…
We gaan gewoon weer door waar we gebleven waren, Jeanne.
Marthy zei…
Genoeg foto's om na te genieten, Mirjam.
Marthy zei…
Ik ga het hem zeker zeggen, Inge, vind hij leuk!
Vera zei…
Nou ik vind dat Thijs het super goed gedaan heeft. Mooie verstilde fotos waar de rust van afdruipt. Heerlijk
Ageeth Mooij zei…
Ook rust is fijn. Je kleinzoon heeft prachtige foto's gemaakt, leuk om te zien.
Marthy zei…
Een groot compliment, Vera, ik zal het doorgeven.
Marthy zei…
Hij doet het leuk, Ageeth, ik moedig hem ook aan.
Wieneke zei…
Zozo,nounou *fluit bewonderend*
Marthy zei…
Ik fluit het effe door naar kleinzoon.
In de weer zei…
Thijs heeft er kijk op.
Onliemie zei…
Het is duidelijk! Het zit in de genen! Mooie foto's maken! Knap hoor Thijs!
Marthy zei…
Ja, volgens mij ook. Hij 'ziet' het.
Marthy zei…
Ik hoop dat hij er mee door gaat Kris, want hij doet het inderdaad leuk. Ik blijf hem stimuleren.