Doorgaan naar hoofdcontent

Koopjes

Eind van deze week strijken de kinderen en kleinkinderen hier neer en ik zocht nog zo'n lekker Frans plastic tafelkleed voor de extra tafel die we dan altijd buiten gebruiken. Kunnen de kleintjes lekker knoeien, doekje er over en klaar is Kees. Ik keek in Privas maar vond ze pittig aan de prijs. Op de brocantemarkt waar ik vanmorgen was met vrienden stond een Belgische jonge vrouw die handelde in plastic tafelkleden en ik kocht een paar meter voor een zeer schappelijk prijsje. Ik zocht iets blauw maar dat had ze niet en toen bezweek ik voor deze vrolijke aardbeitjes.

Kaarten voor mijn snail-mail enveloppen had ik ook nodig maar die zijn soms moeilijk te vinden. Ik had geluk, er stond een mevrouw met een doos vol en weer was de prijs heel aardig voor mijn portemonnaie. En toen kwam ik dit piepkleine lijstje nog tegen, wat bijna niets kostte. Dat zijn van die dingen die je helemaal niet nodig hebt maar te leuk zijn om niet te kopen. Welk portretje er in gaat weet ik nog niet, dus oma mag even blijven staan.


Reacties

Annelies zei…
Leuk vooruitzicht straks met de kinderen en kleinkinderen. Genieten!
Mooi en zomers tafelkleed.
Ik wens jullie alvast veel plezier met kinderen en kleinkinderen.
Marthy zei…
En volgens mij zullen ze de aardbeitjes van oma wel leuk vinden.
Marthy zei…
Ik kijk er naar uit, Alet, dat gaat weer plezier geven.
miekequilt zei…
Wat heerlijk, een brocante markt in Frankrijk. Je bent goed geslaagd. Mijn kleinzoon zou het aardbeienkleed geweldig vinden. En jouw kleintjes vast ook. Veel plezier met elkaar.
Marthy zei…
Ik ga regelmatig naar brocantes, Mieke en vind altijd wel iets van mijn gading. Al is het maar iets kleins.
Sjoerd zei…
Ik b etrap me er zelf wel eens mee dat ik zeg zeker weer een opa achter het stuur... Ik ben er nu zelf ene. Dus oma mag blijven staan is ook zoiets...
Inge zei…
Fijn vooruitzicht: kleinkinderen bij opa en oma aan tafel met aardbeienkleed
Jan uit Perth zei…
Lijkt mij een uitermate verantwoorde besteding van het budget... :-)!
Marthy zei…
Sjoerd, ik mag dan wel oma zijn en jij opa maar ik voel me niet oud en jij zal dat toch ook niet voelen.
Marthy zei…
Ik zie het al helemaal voor me, Inge.
Marthy zei…
Haha, Jan, dat vond ik nou ook. Maar het blijft leuk om op zo'n markt 'koopjes' te scoren.
Ageeth Mooij zei…
Mooie aankopen.
Ik wens jullie een gezellige tijd samen.
Marthy zei…
Altijd weer leuk Ageeth, om iets te vinden, al is het maar iets kleins. Met iedere 'schat' ben ik blij.
Elizabeth zei…
Nou, zo'n stukje tafelzeil is anders ook met grote kinderen nog handig hoor...
Wat een leukerd koos je; de aardbeien spatten er af!
Marthy zei…
Ze vielen zo op, die vrolijke aardbeitjes, onweerstaanbaar!
Vlimbouter zei…
Wat een leutig tafelkleed!
Marthy zei…
'Leutig', weer zo'n leuk Belgisch woord. Ga ik onthouden en gebruiken.
Vera zei…
Oh wat een heerlijk uitnodigend aardbeienkleed. Zo vrolijk en zal ongetwijfeld fris en fruitig staan op de tuintafel. Het zal weer zoet eten zijn bij moeder en oma. Veel plezier en vrolijkheid in en om huize Berends de komende week!!
Marthy zei…
Dank je, Vera. Ja, dat kleed, daar viel ik voor.