woensdag 27 juli 2016

Tafelen

Er wordt heel wat gekokkereld en gegeten tijdens zulke dagen. Gelukkig heb ik kinderen die koken leuk vinden en goed hun handen uit de mouwen steken. Fijn natuurlijk als het weer het toelaat dat je met zijn allen in de tuin kan eten en dat hebben we alle dagen kunnen doen.


Gisterenmiddag zaten we op het terras van een restaurant in St. Pierreville waar we een heerlijke maaltijd voorgeschoteld kregen. Wat was dat gezellig en wat was mijn dessert lekker. En vanmiddag waren Mart en ik uitgenodigd bij vriendin Astrid die vandaag 65 jaar werd. Zij had voor twintig man een Indonesische maaltijd klaargemaakt. Daar had ze heel wat werk aan gehad maar het was geweldig. Op hun prachtige terras met een weergaloos uitzicht hebben we daar uren in leuk gezelschap zitten tafelen.


27 opmerkingen:

  1. Och och wat lekker allemaal, maar vooral veel gezelligheid zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gezelligheid voert hier de boventoon, Toos. En iedereen doet zijn best om het zo te houden.

      Verwijderen
  2. Wat een rijkdom zo'n grote tafel met familie. Lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo met het hele gezin aan de tuintafel is absoluut een perfect moment. Een om even bij stil te staan en intens van te genieten. Ik ken het ook en we mogen ons gelukkig prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijdens dit soort dagen tel ik vaak mijn zegeningen, Emie. Het fijne is dat mijn kinderen dit ook doen. Zij beseffen hoe goed we het hebben met elkaar.

      Verwijderen
  4. Wat ontzettend gezellig ziet dat er allemaal uit. En pff, die vriendin die een maaltijd fabriekt voor zoveel mensen. Ik zou compleet ingestort zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze was gisteravond ook wel aan haar eindje, Bertie. Logisch, ze was al sinds zondag aan het koken.....

      Verwijderen
  5. Het allerleukste en het allergezelligst is buiten eten. Heerlijk dat dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ook erg makkelijk met drie kleuters, Alet.

      Verwijderen
  6. Jullie hebben het goed samen!
    En Indonesich eten, zo lekker vind ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn er ook gek op, Indonesisch eten. Zouden het eigenlijk meer moeten doen want er zijn genoeg goede restaurants in Nederland.

      Verwijderen
  7. Hallo Marthy, wat ziet het er allemaal gezellig en lekker uit wat een rijkdom met je kinderen en kleinkinderen zo om je heen. En dan wil ik je nog even bedanken voor gevulde envolop echt zo leuk om te ontvangen. Heel erg bedankt, geniet nog van de gezellige etentjes bij prachtig mooi weer buiten. Hier weinig aan miezerig, grijs, niet koud maar niks aan geen vakantie weer.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je de envelop hebt ontvangen, Petra. En ja, het weer is hier erg goed op het ogenblik, we kunnen doorlopend buiten eten.

      Verwijderen
  8. Zo te zien was het eten in ieder geval goed verzorgt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zowel bij het restaurant als bij vriendin Astrid hebben we heel lekker gegeten Sjoerd. Maar ook bij ons in de tuin kan je gerust aan tafel schuiven, er wordt hier goed gekookt.

      Verwijderen
  9. Heerlijk en vooral gezellig!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reacties
    1. Veel te lekker allemaal, ik moet bijna op mijn gewicht gaan passen, Inge.

      Verwijderen
  11. WOW! Wat ziet dat er gezellig en heerlijk uit :) Leven als God in Frankrijk, maar dan écht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalig zo'n lange tafel in de tuin met de hele familie om je heen om te kletsen en te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zowel onze kinderen als schoonkinderen houden van tafelen en ook de kleinkinderen doen al aardig mee.

      Verwijderen
  13. Fijn die familie rijkdom om jullie heen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben me er er ook goed van bewust dat het rijkdom is, Joop

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, bedankt!

Lieve groet, Marthy