Doorgaan naar hoofdcontent

Tafelen

Er wordt heel wat gekokkereld en gegeten tijdens zulke dagen. Gelukkig heb ik kinderen die koken leuk vinden en goed hun handen uit de mouwen steken. Fijn natuurlijk als het weer het toelaat dat je met zijn allen in de tuin kan eten en dat hebben we alle dagen kunnen doen.


Gisterenmiddag zaten we op het terras van een restaurant in St. Pierreville waar we een heerlijke maaltijd voorgeschoteld kregen. Wat was dat gezellig en wat was mijn dessert lekker. En vanmiddag waren Mart en ik uitgenodigd bij vriendin Astrid die vandaag 65 jaar werd. Zij had voor twintig man een Indonesische maaltijd klaargemaakt. Daar had ze heel wat werk aan gehad maar het was geweldig. Op hun prachtige terras met een weergaloos uitzicht hebben we daar uren in leuk gezelschap zitten tafelen.


Reacties

In de weer zei…
Och och wat lekker allemaal, maar vooral veel gezelligheid zie ik.
Wat een rijkdom zo'n grote tafel met familie. Lekker genieten.
Emie zei…
Zo met het hele gezin aan de tuintafel is absoluut een perfect moment. Een om even bij stil te staan en intens van te genieten. Ik ken het ook en we mogen ons gelukkig prijzen.
Marthy zei…
De gezelligheid voert hier de boventoon, Toos. En iedereen doet zijn best om het zo te houden.
Marthy zei…
Rijkdom, zo voelt het ook, Jeanette.
Marthy zei…
Tijdens dit soort dagen tel ik vaak mijn zegeningen, Emie. Het fijne is dat mijn kinderen dit ook doen. Zij beseffen hoe goed we het hebben met elkaar.
Bertiebo zei…
Wat ontzettend gezellig ziet dat er allemaal uit. En pff, die vriendin die een maaltijd fabriekt voor zoveel mensen. Ik zou compleet ingestort zijn!
Het allerleukste en het allergezelligst is buiten eten. Heerlijk dat dat kan!
Ageeth Mooij zei…
Jullie hebben het goed samen!
En Indonesich eten, zo lekker vind ik dat!
Petra zei…
Hallo Marthy, wat ziet het er allemaal gezellig en lekker uit wat een rijkdom met je kinderen en kleinkinderen zo om je heen. En dan wil ik je nog even bedanken voor gevulde envolop echt zo leuk om te ontvangen. Heel erg bedankt, geniet nog van de gezellige etentjes bij prachtig mooi weer buiten. Hier weinig aan miezerig, grijs, niet koud maar niks aan geen vakantie weer.
Groetjes Petra.
Marthy zei…
Ze was gisteravond ook wel aan haar eindje, Bertie. Logisch, ze was al sinds zondag aan het koken.....
Marthy zei…
En ook erg makkelijk met drie kleuters, Alet.
Marthy zei…
Wij zijn er ook gek op, Indonesisch eten. Zouden het eigenlijk meer moeten doen want er zijn genoeg goede restaurants in Nederland.
Marthy zei…
Fijn dat je de envelop hebt ontvangen, Petra. En ja, het weer is hier erg goed op het ogenblik, we kunnen doorlopend buiten eten.
Sjoerd zei…
Zo te zien was het eten in ieder geval goed verzorgt...
Willy zei…
Heerlijk en vooral gezellig!
Groetjes,
Marthy zei…
Zowel bij het restaurant als bij vriendin Astrid hebben we heel lekker gegeten Sjoerd. Maar ook bij ons in de tuin kan je gerust aan tafel schuiven, er wordt hier goed gekookt.
Marthy zei…
Dat laatste is het belangrijkst, Willy.
Marthy zei…
Veel te lekker allemaal, ik moet bijna op mijn gewicht gaan passen, Inge.
WOW! Wat ziet dat er gezellig en heerlijk uit :) Leven als God in Frankrijk, maar dan écht!!
Marthy zei…
Af en toe voel ik het ook zo, Stefanie.
Vlimbouter zei…
Zalig zo'n lange tafel in de tuin met de hele familie om je heen om te kletsen en te genieten.
Marthy zei…
Zowel onze kinderen als schoonkinderen houden van tafelen en ook de kleinkinderen doen al aardig mee.
Joop zei…
Fijn die familie rijkdom om jullie heen!
Marthy zei…
Ik ben me er er ook goed van bewust dat het rijkdom is, Joop
Onliemie zei…
Heerlijke gezelligheid!