Doorgaan naar hoofdcontent

Vakantiethriller

Zoek je nog een fijne spannende thriller om te lezen in je vakantie neem dan 'Ik ben Pelgrim' van Terry Hayes mee. Je moet dan wel voldoende plek in je koffertje hebben want het is een pil van 735 bladzijden. Maar maak je geen zorgen over die hoeveelheid leesvoer, de schrijver weet je werkelijk tot de laatste bladzijden te boeien, wat zeg ik, je komt die vakantiestoel niet meer uit. Ik citeer even: 'Pelgrim is de codenaam van een man die niet bestaat. De geadopteerde zoon die uitgroeide tot een van de beste spionnen. De regisseur van een uiterst geheime eenheid binnen de Amerikaanse spionagedienst. Een man die, voordat hij van de aardbodem verdween, het ultieme boek schreef over forensisch onderzoek. Het is datzelfde boek dat hem een jaar later in een obscuur hotel in Manhattan doet belanden, waar het lichaam van een onherkenbaar verminkte jonge vrouw is gevonden. Maar wat begint als een moordonderzoek zonder aanwijzingen, verandert in een zoektocht naar een onbekende vijand die een weerzinwekkend plan tot uitvoer wil brengen'. Terry Hayes had vier jaar nodig om het manuscript te voltooien. Ik hoop dat hij alweer aan een volgende is begonnen, dan kunnen we ons over een paar jaar weer laten meeslepen door zijn pennenvruchten.

Reacties

Bertiebo zei…
Op de lijst! Danku!
Marthy zei…
Graag gedaan!
Onliemie zei…
Dankjewel! Ook op mijn lijst! :-)
Marthy zei…
Gevaarlijk hoor;-)
Vlimbouter zei…
En op de mijne! Dank je wel!
PS: Je kan misschien een percentje vragen aan de auteur als zovele bloglezers op jouw aanraden dat boek gaan kopen ;-)
Claudia zei…
Dan heb ik goed nieuws voor je, Marthy. Zijn nieuwe boek "The Year of the Locust" komt uit op 20 april 2017. Mooi op tijd voor de volgende zomervakantie!
Inge zei…
Oh ja, die is zó spannend. En griezelig akelig echt ....
Sjoerd zei…
Ik wacht nog even, over een jaartje of drie heb ik tijd genoeg om te lezen.
Vera zei…
Oh dat vind ik wel prettig voor een lange slechte zomer of aankomende winter
Marthy zei…
Dat is zeker leuk nieuws. Bedankt, Claudia, het staat genoteerd.
Marthy zei…
Ja, je moet er niet aan denken dat dit werkelijkheid wordt, Inge.
Marthy zei…
Dat is een lekker vooruitzicht, Sjoerd.
Marthy zei…
Je hebt hem in no time uit, Vera.
Wieneke zei…
Ik heb hem inmiddels op de e-reader staan. Als ik jouw mening deel, dan zal ik er een logje over doen.
Marthy zei…
Haha, ben benieuwd!
Hmmm.. dit soort boeken kan me nogal eens gevangen houden, soms laat ik ze daarom ook aan me voorbij gaan ;o) Maar ik hou het in de gaten!
Marthy zei…
Dat gaat met dit boek zeker gebeurem, Stefanie, pas maar op.
Ik heb 'm vorig jaar geleden en kan niet wachten op het vervolg. Onwijs knap geschreven voor een debutant. Daar kan je alleen maar van dromen...
Lieve groet
Marthy zei…
Het was een ingewikkeld verhaal maar het stak zo knap in elkaar, echt goed.
Heidi zei…
Bedankt voor de tip! Als het zo'n herfstweer blijft heb ik tijd genoeg om een paar kanjers te lezen. Gelukkig stond hij op het rek in de bib, en ook daar konden ze me verzekeren dat het een prachtboek is. Ik ben héél benieuwd!
Marthy zei…
Je gaat dit zeker een goed boek vinden, Heidi.
Heidi zei…
Hij is uit...helemaal...en nu is er het "zwarte gat". Fantastisch boek, leest als een trein.
Er zou zo een HBO-serie van gemaakt kunnen worden. Als je nog tips hebt: laat maar komen!