Doorgaan naar hoofdcontent

Water

De planten in onze bakken en potten groeien weelderig. Was het half mei nog maar een kale boel met wat ielege plantjes, nu is alles mooi volgroeid en geeft het kleur aan onder andere onze binnenplaats. Ik ben nog steeds erg blij met het muurtje wat Mart in het voorjaar bouwde, zeker met die mooi gevulde bakken erop. Met het warme weer wat we nu hebben krijgen sommige planten twee keer per dag water anders redden ze het niet. Maar ook de moestuin en de border hebben nu vaak water nodig. Gelukkig hebben wij dat voldoende uit de bron die hoger op de berg ligt. Ik hoorde verleden week van een buurman die in Toulon woont en hier zijn tweede huis heeft dat ze in zijn stad nu al problemen met water hebben door de aanhoudende warmte daar. Fijn dat wij in de bergen van de Ardèche wonen, daar is altijd water genoeg.


Reacties

In de weer zei…
Ja, mooi hè als het over de rand van de bakken gaat hangen. Ziet er meteen natuurlijker uit.
miekequilt zei…
Wat ziet dat er gezellig uit. Een gezellig welkom voor jullie gasten.
jeanne zei…
Prachtig dat blauw!!
Sjoerd zei…
Een mooi plekje hebben jullie daar gemaakt.
Elizabeth zei…
Dat muurtje is zo mooi en wat komen je planten daar mooi uit!
Maar 't is inderdaad wel nalopen, want anders leggen ze het loodje..
Marthy zei…
Toen ik de plantjes kocht voor deze bakken had ik dit voor ogen, Toos.
Marthy zei…
Hierin zijn we toch echt Nederlanders, Mieke. Zulke bakken zie je niet in ons dorpje.
Marthy zei…
Het is blauw/paars, Jeanne. Ik vind die kleur het hier in het zuiden zo goed doen.
Marthy zei…
We zijn er altijd mee bezig om het er goed uit te laten zien, Sjoerd.
Ageeth Mooij zei…
Een prachtige bloemenweelde, Marthy!
Wij hebben dit jaar Oostenrijkse hanggeraniums en die doen het ook geweldig, ondanks het slechte weer. Genieten is het!
Marthy zei…
Zou ik een volgend jaar ook eens kunnen proberen in die bakken....
Marthy zei…
Het lijkt wel of op die oude stenen alles tot zijn recht komt, Elizabeth.
Wieneke zei…
Mooie kleur ook.
Inge zei…
Mooie kleur hebben die surfinia's. En die hangers daartussen kun je proberen over te houden
Marthy zei…
Ik weet de naam niet van die groene hangers maar dat ga ik zeker proberen, Inge.
Echt een heel idyllische bovenste foto! Dat zijn de dingen waar een mens van kan genieten. Mart heeft eer van zijn werk.
Lieve groet
Marthy zei…
Lekker muurtje, mooie bakken, Kakel.