Doorgaan naar hoofdcontent

Wisseldag

Vandaag wisseldag in het vakantiehuis. Onze gasten van afgelopen week vertrokken al vroeg dus wij konden daardoor direct na het ontbijt al beginnen met het schoonmaken. Ik zet eerst twee wasmachines aan en daarna ga ik in de keuken/ kamer aan de slag en Mart doet de badkamer en toilet. Tussendoor drinken we nog een keer koffie en voor de lunch was alles klaar, zelfs de gestreken lakens lagen al weer op bed.

Ik hou ervan om het af te maken met een vaasje met bloemen op een tafeltje naast het bed en een mooi stukje zeep in de badkamer.

Mijn dahlia's bloeiden nog niet maar gelukkig staan er in ons dorpje veel hortensia's waar ik van kan knippen. Een lekker potje jam erbij, een laatste inspectieronde en dan kunnen de volgende gasten komen. Het huis is er klaar voor.


Reacties

Emie zei…
Het is even doorwerken maar je gasten zullen je dankbaar zijn. Het vaasje waarin de rozen staan heb ik ook (in Delft) en ik gebruik het zelfde etiket voor onze wijn. Die site heb je ooit eens vermeld in je blog en die heb ik bewaard.
Ineke zei…
Leuk en attent dat potje jam en het vaasje met bloemen op het tafeltje.
Ik heb deze week ook jam gemaakt met hetzelfde label als op jouw potje.
En ik lees net: ook als die van Emie.
Zo zie je wat jouw blog allemaal doet met mensen. Liefs vanuit Oudewater.
Ageeth Mooij zei…
Een mooi welkom voor je gasten <3
Marthy zei…
Wat een overeenkomsten weer, Emie;-)
Marthy zei…
Vooral dat potje jam wordt erg op prijs gesteld, Ineke. Leuk dat jij ook hetzelfde label gebruikt.
Marthy zei…
Zo leuk om mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn, Ageeth.
Vlimbouter zei…
Ik hou ook erg van een welkoms-bloemetje als ik een gîte huur. Het helpt om je meteen thuis te voelen. En jij zet er nog een extra potje confituur en een lekker zeepje bij. Jouw gasten voelen zich zeker en vast heel erg welkom!
Marthy zei…
Gastvrijheid staat bij ons hoog in het vaandel.
Onliemie zei…
Ik weet zeker dat dat daar heerlijk vertoeven is bij jullie... een prachtig huis met een warm welkom... wat wil een mens nog meer?
Bertiebo zei…
Wij huren wel eens een huisje in Groede en daar staat steevast een pakje Zeeuwse wafeltjes en een flesje Zeeuws perensap op tafel. Ik weet hoe ik dat waardeer, dat doen jouw gasten vast ook
Marthy zei…
Ik hoop dat onze gasten zich altijd welkom voelen bij ons, Kris en ik geloof wel dat dat lukt.
Marthy zei…
Ook leuk, Bertie. Het zijn juist die kleine dingen die het doen.
Sjoerd zei…
Ik denk dat het fijne gevoel dat de nieuwe gasten daardoor krijgen, op jouw overgaat...
In de weer zei…
Rustgevend dat zwart en grijs, tel daarbij op de stilte van de omgeving, zen hoor !
Marthy zei…
Het geeft veel voldoening Sjoerd, als je ziet dat mensen het naar hun zin hebben en blij zijn met het mooie vakantiehuis.
Marthy zei…
En spierwitte lakens, Toos, is dat ook zen?
Inge zei…
Warm welkom voor jullie gasten, fijn!
Wat heerlijk verzorgd allemaal. Dan voel je je toch wel heel welkom!
Fijn weekend verder voor jullie.
Jan uit Perth zei…
Wat zijn jullie toch een stel perfectionisten, gaaf hoor!
Vera zei…
Inderdaad, bij ons stond ook een vaasje met bloemen op de tafel. Ik weet nog, dat jullie ons al opwachten bovenaan bij de parkeerplaats en brievenbussen. Was fantastisch. Net of wij binnen geloosd werden met ons vliegtuig. Wij vroegen ons toen al af: goh hoe wisten zij nu dat wij er aan kwamen?, totdat wij heerlijk in de tuin zaten!! Ik mis jullie xxx
Muggenbeet zei…
Jullie doen dat heel goed. Moet een fijne stek zijn.
Wieneke zei…
Het zijn altijd de kleine dingen die het doen. Het zit hem nooit in het grote en luxe. Jij hebt dat heel goed in de gaten, Marthy. Zo en nu ga ik ook eens wat blauwe hortensia's uit eigen tuin halen voor op de schoorsteen.
Marthy zei…
Gasten horen zich welkom te voelen, Inge. Daar hou ik aan vast.
Marthy zei…
Heerlijk toch, dat zorgen. Fijn om te doen, Jeanette.
Marthy zei…
Het zijn je gasten, Jan, daar zorg je voor, ongeacht of ze ervoor betalen.
Marthy zei…
En of het een fijne stel is, Ludo, en onze gasten denken er ook zo over.
Marthy zei…
Precies, Wieneke, juist die kleine attenties zijn belangrijk. Geniet van je blauwe hortensia's, bij mij staan ze ook in huis.
Marthy zei…
Mart gaat op zo'n wisseldag aan het eind van de middag op de uitkijk zitten zodat we de nieuwe gasten boven bij het weggetje al welkom kunnen heten.
Jan uit Perth zei…
Zo je doet, zo je ontmoet, Marthy, daar geloof ik in...
KnutzEls zei…
Zo'n bloemetje geeft meteen een warm welkom gevoel. Zoiets wordt zeker gewaardeerd.
Lida zei…
Wat attent. Het zijn inderdaad die kleine verwen-dingetjes die het em doen.
En wat een schitterend blauwe Hortensia bloemen. Bij ons worden ze roze. Heeft volgens mij te maken met de grondsoort. Ik ben benieuwd hoelang zo'n tak met bloemen goed blijft in een vaas.
Marthy zei…
Mooi hè, Lida, dat blauw. Het zijn twee manshoge struiken waar nog veel van te knippen valt. Het boekt blijft zeker een week goed.