Doorgaan naar hoofdcontent

Een tikkie ongewoon

Een week of twee geleden kreeg ik een appje van schoondochter Christianne of ik meeging een kerststukje maken. Ze wist niet precies wat er gemaakt zou worden maar ze dacht een krans. Altijd leuk om te doen dus ging ik mee. Het werd dus geen stijlvolle krans, dat is duidelijk als jullie mijn foto's bekijken. Dit is heel wat anders. Hip, kleurig en voor mij wat ongewoon. Maar daarom niet minder leuk om te doen dus ik maakte voor het eerst van mijn leven balletjes van wol, wat nog een heel werk was en zette daarna het hele tafereel in elkaar.


Maar waar ging ik dat nou hangen? In de hal dan maar. Daar staat een lekker kitscherig tafeltje en daar vond ik mijn hanger wel bij passen. De spiegel ging van de muur en mijn creatie werd opgehangen. En nu, nu vind ik het hartstikke leuk, veel leuker dan die stijlvolle krans.




Reacties

Emie zei…
Hartstikke leuk! Helemaal hip. Laat je me weten wanneer je dat haltafeltje wegdoet? Dat neem ik dan van je over :)
Superleuk en helemaal hip! Ik kan me zo voorstellen dat je eerst wel even moest bedenken waar dat een mooi plekje zou krijgen, maar kijk nu eens wat een gave compositie dat het geworden is... complimenten!!
Superschattig!!!! En die groentakken (grijs eigenlijk) vind ik heel mooi. Wel een beetje Hip en Kleurig....eigenlijk, als je snapt wat ik bedoel.
Mirjam zei…
Hij is echt heel erg leuk Marthy! Dit zou ik zelf niet kunnen bedenken, maar ik vind hem enig! En wat heb je daar trouwens een verrukkelijk tafeltje staan, in je hal.
Heel mooi zo bij elkaar.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Schattig, en mooie kleuren voor de pompoms!
miekequilt zei…
Wat een enig stuk. Dat hertje is ook lief.
Jeanne zei…
Weer eens wat anders, leuk!
Pippa's Hus zei…
Ik vind hem prachtig! Echt waar. Verhuizen naar de kamer zou ik zeggen. Kun je er de hele dag naar kijken. XX Esther
Marthy zei…
Dat haltafeltje hou ik nog even, Emie;-)
Marthy zei…
In mijn kamer past het niet echt, maar in mijn hal is het een rariteitenkabinet, dus daar gaat het uitstekend. Erboven hangt de flesjeslamp.
Marthy zei…
Ik snap je helemaal, Jeanette. Die takken zijn prachtig,hè.
Marthy zei…
Dat gekke tafeltje heb ik ooit op een marktje gekocht. Het is hetzelfde patroon als die oude dienblaadjes.
Marthy zei…
Leuk dat je reageert, Antoinette. Ja, die pompoms. Als ik ze dan toch maak ook maar wat grappige kleurtjes, dacht ik.
Marthy zei…
Het hertje maakt het helemaal af, Mieke.
Marthy zei…
Nee hij blijft daar hangen, Esther. In de kamer kon ik geen geschikte plek vinden, wel geprobeerd. Als ik de hal in kom moet ik telkens even lachen om dat gekke ding.
In de weer zei…
Hardstikke schattig en ik denk dat je kleindochter ook wel pompons met je wil maken, de mijne wel tenminste. We hebben er al heel wat gemaakt.
Marthy zei…
Daar zat ik ook al an te denken, Toos. Op zoek naar wol!
KnutzEls zei…
Helemaal schattig. Dat hertje doet me helemaal smelten.
Lida zei…
Nou.....wat leuk! Heel apart moet ik zeggen.
Die wollen bolletjes maakte ik als kind al.
Marthy zei…
Gek, maar ik kan me niet herinneren ze ooit gemaakt te hebben. Ik weet nu in ieder geval hoe het moet.
Vera zei…
Geweldig en origineel!! Veel leuker dan zo'n gezapige krans. Kun je ook weer heerlijk op variëren
Marthy zei…
Er kan natuurlijk van alles op zo'n stokje, Vera.
Ageeth Mooij zei…
Ik vind het prachtig, ook de opstelling met het (Franse?) tafeltje en de vaas vol met moois!
Onliemie zei…
Ongelooflijk schattig en mooi! Ik ben fan! Helemaal...
En dankjewel voor de lieve post... Hohoho... Kerstpost! Daar moet ik nog helemaal aan beginnen... zou het dit jaar misschien Pasenpost mogen zijn? ;-)
Marthy zei…
Kalmte redt de mens! En voel je nooit verplicht iets te doen waar je eigenlijk geen tijd voor hebt.
Marthy zei…
Ik weet niet of het een Frans tafeltjeis, Ageeth maar leuk is ie.
Elizabeth zei…
Haha, superleuk gedaan! Als kind nooit een pompon gemaakt? En je kunt er zoveel schattige dingen mee doen ...
Marthy zei…
Als kleine Saartje een paar jaar ouder is ga ik samen met haar pompommetjes maken, Elizabeth.
Vlimbouter zei…
Heel apart als Kerststukje. Maar toch ook heel mooi!
Jolanda zei…
Leuk! Dat is echt een vrolijke kerst!
Ik vind het onzettend leuk en hip !!!!