Doorgaan naar hoofdcontent

Kerstbuffet

Luuk kwam binnenstormen en moest trots de rood-groene gel laten zien in zijn haar. Grote kleinzoon Thijs was lekker in de weer met het fototoestel van opa Franeker wat hij mocht gebruiken. Ondertussen stond er op een aparte tafel al aardig wat klaar  voor ons kerstbuffet.




De laatste hand werd gelegd aan de feestelijke tafel terwijl kinderen en schoonkinderen hun laatste gerechten afmaakten in de keuken. Opa zette nog even een filmpje op voor de kleinkinderen om het wachten te bekorten en toen alles klaar was zijn we met zijn allen rond de tafel gaan zitten en hebben we heerlijk gegeten. En jongens, wat zit ik dan tevreden om me heen te kijken. Wat is er mooier voor een moeder en oma om alles om zich heen te hebben, genietend van elkaars gezelschap.




Reacties

Bertiebo zei…
Nee, niks is mooier
KnutzEls zei…
Geluk, dat is het,puur geluk. Dus koesteren :-)
Onliemie zei…
Heerlijk en wat een geweldig flinke kleinkinderen heb je... Het buffet zag er trouwens ook geweldig lekker uit! En nu een fijne laatstevanhetjaar-week!
Fijn dat jullie zo genoten hebben. Ziet er ook geweldig uit allemaal.
Sjoerd zei…
Lekker toch, ik kan er van meepraten...
Lida zei…
Leuke (klein)kinderen, gezellige sfeer en heerlijke gerechtjes. Ja, dan kan je alleen maar tevreden zijn (Hoe maak jij die stoofperen? Ik krijg ze nooit zo mooi rood.)

Mirjam zei…
Wat zul je genoten hebben, zo gezellig zo allemaal bij elkaar.
Liefs,
Mirjam
Ageeth Mooij zei…
Dat is tevreden terug kijken!
Marthy zei…
We zijn gauw tevreden, hè Bertie.
Marthy zei…
Zulke dagen moet je je blijven herinneren, Toos.
Marthy zei…
Ik koester wat af, Els;-)
Marthy zei…
Het buffet was geweldig goed uitgepakt, ook mede door de kinderen die allerlei lekkers hadden gemaakt.
Wieneke zei…
Een uiterst tevreden mens logt hier, Marthy. Het buffet ziet uh ... inmiddels zag er heerlijk uit. Goed dat je foto's hebt gemaakt van vóór de sprinkhanenplaag. :-)
Jeanne zei…
Mooi om te zien! Zo'n rijkdom kun je alleen maar koesteren!
miekequilt zei…
Wat heerlijk om zo samen te zijn. Wat zullen jullie genoten hebben.
Emie zei…
Goed gelukt buffet zo te zien. En dat het familiegevoel goed gelukt is, wisten wij al lang :)
Marthy zei…
Ja, we hadden allemaal goed ons best gedaan. Zoals gewoonlijk wat teveel natuurlijk.
Marthy zei…
Van het eten en kinderen en kleinkind, Sjoerd?
Marthy zei…
Flesje rode bessensap, te koop in de supermarkt, doet wonderen. Het mag ook rode wijn zijn. Aanlengen met wat water, Lida.
Marthy zei…
Dat is het belangrijkst, Mirjam, zo allemaal bij elkaar.
Marthy zei…
Ik ben het me bewust, Jeanne, die rijkdom.
Marthy zei…
Ja Mieke, hier kan je alleen maar van genieten
Marthy zei…
Dat laatste vind ik toch het belangrijkst, Emie.
Marthy zei…
Heel soms besluipt me het gevoel, als er maar niet.... Maar dat stop ik dan gauw weer weg.
Marthy zei…
Er is goed gehapt, Wieneke, er was gelukkig niet al teveel over.
Héééérlijk! Letterlijk en figuurlijk ;o)
Vlimbouter zei…
Ook ik had al mijn kinderen rond mij op Kerstavond! En je hebt volkomen gelijk: wat is er mooier voor een moeder dan iedereen rond zich te hebben en daar volop van te mogen genieten!
Marthy zei…
Daar kan geen miljoen uit een oudejaarsloterij tegenop, Lut;-)