Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn kamer

Toen afgelopen voorjaar het kinderledikant en de kommode uit deze kamer naar onze buren ging hielden we veel ruimte over. Het oude bureau werd tegen een kant geschoven en we vertrokken naar Frankrijk. Daar kochten we deze zomer op een brocantemarkt een leuk oud kastje wat mee ging naar Nederland. Toen wij hier in oktober weer terugkwamen ben ik na een paar weken eens flink gaan schuiven in deze kamer. Printer op dat ijzerenladenkastje, paste precies. Twee prikborden boven het kastje, de spijkertjes hingen er nog van babyschilderijtjes.



Het oude rolluikkastje wat in een andere kamer stond mocht er nog bij voor de sfeer en omdat het zo mooi voor dat muurtje past. Het is een grote kamer, dit is nog maar de helft. Aan de andere kant van de deur staat nog een grote Lundiakast met daarvoor een kleed waarop ik mijn oefeningen doe. Ik noem het tegenwoordig mijn kamer. Niet gek voor een kind wat in een groot gezin haar kamer moest delen met drie zusjes en ooit begon met een Tomadoboekenrekje met daarop een paar boeken en wat snuisterijtjes.


Reacties

Inge zei…
Heerlijk, zo'n eigen plek. Als mijn jongens eens (bijna) allemaal op eigen plekken wonen eigen ik me ook een (slaap)kamer toe :-)
Heerlijk, zo'n eigen kamer. Toen hier de jongens de deur uitgingen, hebben we ook elk een werkkamer gekregen. Alleen die van mij is niet zo mooi opgeruimd als die van jou, Mooie kastjes heb je verzameld. ( Een vriendin van dochter noemt mijn kamer, een gezellig winkeltje.)
Emie zei…
Mooi al die houten meubels, fijne kamer Marthy. Wat zal je daar lekker kunnen werken. Ik mis alleen je laptop of pc.
Wat een heerlijke kamer heb jij en de oude kastjes zijn geweldig.
Jeanne zei…
Lekkere werkplek lijkt me. En zo netjes, dat lukt mij niet.
Sjoerd zei…
Goh, dat was bijna een standaard in je jeugd. Zo'n ijzeren boekenrekje van Tomado. Leuk hier te lezen.
Marthy zei…
Ooit komt voor jou ook die tijd, Inge.
Marthy zei…
Ik ben serieus aan het opruimen gegaan voor ik deze foto's maakte. Gewoon hele stapels rommel in lades gegooid, haha.
Marthy zei…
Wie had hem niet, Sjoerd.
Marthy zei…
Ik heb in de huiskamer een grote tafel staan en daar staat mijn laptop ook nog weleens op, Emie.
Marthy zei…
Ik ga er steeds met veel plezier zitten knutselen, Alet, ben er echt blij mee.
Marthy zei…
Wij hebben een groot huis met vier flinke slaapkamers, Jeanette. Op twee andere slaapkamers staan bedden, want er slapen hier nog weleens kleinkinderen. Op mijn kamer wilde ik geen bed, ik wilde ruimte.
Ageeth Mooij zei…
Wat fijn, al die ruimte en mooie spullen!
miekequilt zei…
Een eigen kamer is heerlijk. En ik denk dat je er veel bezig bent. Want die gouden enveloppen liggen er niet voor niets. Bedankt. En ik zie mijn kaart hangen, wat leuk.
De houten meubels vind ik schitterend, vooral het bureau met die laden.
Marthy zei…
Ja, ik ben trots op mijn kamer, Ageeth. Al die verschillede meubels bij elkaar gesprokkeld in de loop der jaren vormen nu een geheel.
Marthy zei…
Je hebt een scherpe blik, Mieke, haha.
Vera zei…
Oh ja één Tomado boekenrek. Ik had er volgens mij één van Ter Meulen? Sweet memories. Mooie kastjes Marthy!! De bureaustoel vind ik ook leuk
Pippa's Hus zei…
Wat heerlijk zo'n plekje voor jezelf! Ooit hoop ik dat ook te hebben. XX Esther
Lida zei…
Zo hee, wat leuk gedaan. Die kast met 6 laden is fantastisch. Ik ben gek op ladenkasten. En kijk die oude typmachine ...haha.
Wat natuurlijk ook niet ontbreekt, een fotootje van je moeder.
Onliemie zei…
Zoveel leuke hoekjes op jouw kamer! Tof gedaan! Dat ladenkastje is helemaal mooi... En ik heb ook een scherpe blik...;-)
Marthy zei…
Ja, die burostoel, ooit door Mart blauw geschilderd. Hij was zo oud dat de wieltjes een jaar of wat terug helemaal begonnen te verpulveren. Nieuwe wieltjes eronder en hij mag weer een poosje mee.
Marthy zei…
Zo fijn om al mijn eigen rommel in mijn eigen kamer te kunnen laten liggen, Esther.
Marthy zei…
Goed gezien van dat fotootje. Ik heb voor dat mooie kleine lijstje speciaal een fotootje af laten drukken van mijn moeder als jonge vrouw.
Marthy zei…
Ha, nog eentje met van die pikogen. Wacht maar af....
Vlimbouter zei…
Wat lijkt me dat heerlijk zo'n eigen plek in huis. Daar droom ik ook van. Ik moet alleen nog wachten tot alle kids het hotel mama verlaten... (hoewel ik het ook supergezellig vind dat een aantal van onze kinderen nog thuis wonen, hoor)
Marthy zei…
Ik zou zo'n kamer ook niet willen ruilen voor een inwonend kind. Weet nog maar al te goed hoe gezellig dat is. Gelukkig komt onze jongste, onze dochter regelmatig eten bij ons.