Doorgaan naar hoofdcontent

Puur natuur

Mijn kerstversieringen zijn niet echt uitbundig. In ons kerstboompje zitten wat lichtjes en kleine rode appeltjes en op de garagedeuren heb ik een simpele krans en een eigengemaakte ster opgehangen. Nee, er hoeven geen ballen op, aan of in. Gewoon puur natuur, daar hou ik van.


Taart of cake bakken vind ik echt leuk om te doen maar aangezien wij nog maar met zijn tweeën zijn doe ik het niet zoveel meer. Kerstmis is een goed excuus om weer eens lekker te bakken. Vanmiddag een echte Christmascake gemaakt, het recept haal ik altijd uit dit oude Libelle kookboek. Morgen ga ik proberen de heerlijke kerststol die ik verleden jaar bakte te evenaren.





Reacties

Emie zei…
Leuk die ster met draad in de juiste kleur van de garagedeur! Het zijn de details die het doen hè. En als het huis dan ook nog eens ruikt naar heerlijke baksels dan daalt er een vredige kerstsfeer neer.
Juist heel mooi, dat pure!! Veel plezier met bakken hoor! Enne, je kunt natuurlijk ook altijd gedeeltes ervan invriezen, als je het teveel vind, dat doe ik ook vaak met baksels die niet iedereen wil eten (dieetvoer dus). Zo kun je van 1 baksel soms wel 4 keer genieten :)
Wieneke zei…
Hee, dat boek heb ik ook. Ik had ooit een enorme verzameling kookboeken, maar die heb ik al jaren geleden zwaar gesnoeid lees weggegeven. Maar dit handige en nog steeds fijne Libelleboek heb ik gehouden.
Marthy zei…
Zo stomen we langzaam op naar de kerstdagen, Emie.
Marthy zei…
Hier heb ik de grote verzameling ook behoorlijk uitgedund. Een groot deel naar de markt van de kerk, een deel in Frankrijk en nog wat hier. En inderdaad, dit boek gebruik ik nog weleens.
Oh prachtig, vooral de 1e foto. Die kleuren....en de natuur, mooier wordt het niet.
Ageeth Mooij zei…
De natuur is altijd mooi. Interessant, je oude kookboek van Libelle.
Pippa's Hus zei…
Dat heb je mooi gedaan zo bij je deuren. En de cake ziet er uit om in te bijten! XX Esther
Lida zei…
Heel smaakvol. Natuur en eenvoud, dat is ook mijn ding. Ik gruwel van die huizen die er uit zien als een kermis.
Jeanne zei…
Strak maar sfeervol, mooi vind ik dat. En dan komen er ook nog van die heerlijke baksels uit je handen...................
Sjoerd zei…
Een tijd van nostalgie en terugblikken. Heerlijk toch
Leuk gedaan, meer moet dat niet zijn!
Jolanda zei…
Mooie kerstversiering, ik hou ook van basic.En succes met kerstbakken!
Inge zei…
Mooi, eenvoudig en rustig, daar hou ik van :-)
Bertiebo zei…
Ik heb dat boek ook. Al lang niet meer gebruikt. Ga toch eens kijken naar het recept. Je ster is mooi!
Marthy zei…
Gek, daar denk ik nu nooit aan, om zoiets in de vriezer te gooien. Heel goed idee, Stefanie, bedankt. Mijn cakes gaan voortaan zeker door de helft.
Marthy zei…
De natuur behoeft geen toevoegingen, Jeanette.
Marthy zei…
Dat kookboek is van 1977 en in het begin heel veel gebruikt. Uit nostalgie doe ik hem niet weg.
Marthy zei…
Ik weet nu al dat die cake erg lekker is, Esther, want ik heb hem al heel vaak gemaakt.
Marthy zei…
Ik zou zelf mijn huis nooit zo bont versieren maar als ik het bij anderen zie moet ik altijd heel erg lachen, ik vind het wel vermakelijk, die mensen gaan even helemaal uit hun dak.
Marthy zei…
Ik wilde het boek weer terugzetten in de kast nadat ik klaar was met bakken maar bedacht me dat wel meer mensen het zouden kennen. Dus maakte ik toch nog even een fotootje
Marthy zei…
Morgen die kerststol, dat is wel even meer werk als deze cake, Jolanda.
Marthy zei…
Dat is het fijne van niet meer hoeven te werken, je hebt alle tijd om dit soort dingen op je gemak te doen. Ik kan daar nog steeds van genieten, van die vrijheid.
Marthy zei…
Dat brengt deze tijd met zich mee, Sjoerd.
Lot zei…
Het lettertype van Libelle herken ik zeker. Boek heb ik nooit gehad, wel veel bijlages over bakken, kerst. buffet en andere thema's die bij de libelle zaten. Ook altijd veel knipsels in boeken geplakt. Bij verhuizing 4 jaar geleden uitgedund en nu nog 1 ordner over uit nostalgie met recepten die ik ondertussen al uit mijn hoofd ken.
Marthy zei…
Ja, die bijlages, Lot. Ook jarenlang gebruikt en bewaard. Ik geloof dat ik er nog een paar in Frankrijk heb liggen. Die knipselboeken van mij heb ik een paar jaar geleden opgeruimd, wat ik wilde bewaren staat nu op mijn laptop.
Vlimbouter zei…
Ik ben helemaal weg van jouw ster. Zo eenvoudig en puur natuur maar daardoor juist zo mooi. Ik ga uitgebreid koken voor Kerstavond. Maar ik vrees dat ik wel niet aan bakken toekom. Jouw cake ziet er alvast heerlijk uit!
Marthy zei…
Wat je al niet met een paar takken en en bolletje touw kan doen, Lut.
Onliemie zei…
Puur natuur is het allermooiste! Hoe was het met de kerststol? Ook zo mooi gelukt?
Marthy zei…
Het is een schoonheid geworden en ik weet zeker dat hij ook zo smaakt. Manlief wilde er direct aan beginnen maar hij moet even wachten tot de kerst.
Onliemie zei…
Hou hem dan maar goed in 't oog! Wachten tot kerst is nog even... er zou wel eens stiekem een hoekje kunnen afgesnoept worden. ;-)
Je kerstdecoraties zijn prachtig want ik houd van eenvoud.
Morgen willen Roos en ik een kerststol gaan bakken en ik heb maar meteen besloten dat we jouw recept gaan gebruiken (-: Heb er zin in.
LIeve groet.
Marthy zei…
Succes met bakken, gezellig samen met Roos. Goed de tips lezen en het filmpje bekijken, dan kan het niet mislukken.
Wendeline zei…
Geweldig! Ik bak deze Christmascake al 48 jaar met Kerstmis en zocht waar het recept vandaan kwam. Uit dit boek dus en ik heb het tweedehands kunnen kopen, zo blij mee want ik ben een kookboek aan het schrijven met dit recept erin.