Doorgaan naar hoofdcontent

Sinterklaas eruit, kerstboom erin

Sinterklaas heeft zijn boeltje nog niet bij elkaar gepakt of het kerstgebeuren dient zicht aan. Overal in de huizen zie je al kerstbomen staan en ook volop kerstverlichting branden. Toen ik vanmorgen door Oudewater liep kon ik er helemaal niet meer om heen, iedere winkel heeft wel iets kersterigs in de etalage of buiten staan. Hoogtijdagen voor de bloemenzaken, het zit er dan ook heel gezellig uit daar.




In de wereldwinkel een keur aan kerststalletjes uit alle werelddelen. Ik kon de verleiding niet weerstaan en kocht dit kleine kerstengeltje voor in de boom. Die ga ik morgen opzetten, het is toch maar een kleintje en zaterdag blijven Luuk en Saar een nachtje slapen en dan vind ik het zo leuk als alles staat en de lichtjes kunnen branden.


Reacties

KnutzEls zei…
Dat is dan ook een schatje. Beetje uitkienen dat er een lichtje doorheen schijnt.....prachtig.
Marthy zei…
Goede tip, Els.
Inge zei…
Leuk engeltje!
Ik geloof dat hier de kerstsfeer al veel langer te proeven is, dankzij de ligging dichtbij de Duitse grens natuurlijk.
Emie zei…
Ha, ha, ook hier werd vandaag al een kerstboompje gekocht terwijl ik gisteren nog iets heel anders beweerde op mijn blog. Ook onder het motto van kleinkinderen die komen, staat dit jaar een heel klein boompje al heel vroeg.
Marthy zei…
Normaal gesproken ben ik zelf niet zo vroeg, maar ach, ik laat me maar eens meeslepen;-)
Marthy zei…
Ik had me al voorgenomen dit jaar geen grote kerstboom neer te zetten en toen ik verleden week bij mijn bloemenman een leuk klein kerstboompje zag staan heb ik hem Mart op laten halen. Ach, en als ie daar toch buiten bij mij staat kan hij net zo goed naar binnen. Maar zo vroeg ben ik nog nooit geweest.
Elizabeth zei…
Ja, dat is altijd snel schakelen... Ik vind het ook leuk om wat versiering te hebben, maar de enorme hoeveelheid en verscheidenheid die er te koop is overweldigt me altijd weer...
Een klein boompje vind ik leuk, en buiten wat lichtjes in de bomen!
Marthy zei…
Ook ik hoef al dat kleurrijke en drukke gedoe niet, Elizabeth. Ben heel bescheiden in mijn kerstversieringen.
Sjoerd zei…
Ik een wereldwinkel wil ik altijd wat kopen, al is het maar een kleinigheidje om het initiatief te steunen.
miekequilt zei…
Ook hier sinds jaren weer eens een kerstboom. En ja, ook vanwege de kleinkinderen. Voor mij hoeft het niet, maar die kleintjes genieten er van. En dan geniet ik ook!
Pippa's Hus zei…
Dat blauw/witte kerststalletje, ik ben verliefd....XX Esther
Vlimbouter zei…
Hier zetten we dit weekend ook de kerstboom. Dochter wou het vorig weekend al, maar ik stelde mijn veto: eerst Sinterklaas voorbij, dan de kerstboom!
Marthy zei…
Wereldwinkel in de buurt?
Marthy zei…
Ik heb die behoefte ook, Sjoerd, vandaar het kleine engeltje.
Marthy zei…
Begrijp het helemaal, Mieke, hier hetzelfde gevoel.
Marthy zei…
Dat zou wel heel erg vroeg zijn, Lut, maar ja kinderen denken daar niet bij na.
Gezellig hè, al die versieringen en lampjes.
Je kersthanger is prachtig.
Fijn weekend daar.
Marthy zei…
Kinderen zijn dol op lichtjes, Alet.