Doorgaan naar hoofdcontent

Sinterklaasstemming

We eindigden vanmorgen onze wandeling met de loopclub in de sporthal van Oudewater waar we koffie met wat lekkers aangeboden kregen. Er werden gedichtjes voorgelezen en zo kom ik steeds meer in de Sinterklaasstemming. Thuisgekomen had PostNL net het het laatste pak gebracht, een boek en een spel en dat is ondertussen ook ingepakt. Ik maak één surprise, voor kleinzoon Thijs, en het idee daarvoor begint al aardig vorm aan te nemen in mijn hoofd. Nog even controleren of ik daar alles voor in huis heb. Ja, en dan de gedichten. Die komen bij mij altijd op het laatste moment bovendrijven, dus hoogst waarschijnlijk ben ik daar zondagmorgen nog mee bezig. Er zat gisteren een briefje in de bus. Je kon twee zwarte pieten laten komen, zaterdag- of zondagmiddag. Ik heb meteen gereageerd. Zolang ik nog kleinkinderen heb die geloven is er niets mooiers dan een Sinterklaasfeest met alles erop en eraan.


Reacties

Vlimbouter zei…
Ik vind het zo leuk hoe jullie in Nederland Sinterklaas vieren: gezellig met zijn allen samen en met zelfgemaakte gedichtjes en ingepakte cadeautjes. Bij ons klimmen de Sint en de pieten 's nachts stiekem door de schoorsteen en leggen dan speelgoed klaar voor de 'brave' kindertjes. Gedichten en inpakpapier komen er niet aan te pas.
Elizabeth zei…
Zo net voor etenstijd loopt het water me in de mond bij de aanblik van de bovenste foto...
Heerlijke tijd zo rond Sinterklaas. Helaas vinden mijn mannen er niets aan om het te vieren. Maar ik vind het leuk om iemand te verrassen. Succes met je surprise en de gedichten!
Wieneke zei…
Je hebt groot gelijk, zolang de gelovigen nog uh.... geloven laat die ZP's maar langskomen. Niet vergeten om foto's te maken voor hier, he? Ik ga me straks werpen op het bakken van gevulde speculaas.
KnutzEls zei…
Van de z elfgebakken gevulde speculaas rest nog een stuk, dat is het hier voor de Sint. Hier geen kleinkinderen of gelovige buurtjEs. Jammer, ikvond het wel leuk altijd en surprises knutselde ik graag. Veel plezier met devoorbereidingen.
Marthy zei…
Haha, Lut, moet je hier eens komen kijken aan het eind van de zondagmiddag. De vloer bezaaid met papier en karton. Ik pak alles in en stop rustig een chocolademuis in een schoenendoos. De kleinkinderen vinden dat prachtig.
Marthy zei…
Wacht maar af Elizabeth, jouw tijd komt nog wel. Ooit komen er kleinkinderen en dan vinden die stoere mannen het maar wat leuk om heel gezellig Sinterklaas vieren.
Marthy zei…
Dat zit bij mij ook nog in de planning maar of dat gaat lukken weet ik niet. Onverwacht een begrafenis op zaterdag. Een oude lieve tante van manlief overleden. Een hechte familie van die kant dus we gaan er natuurlijk heen.
Veel succes met de gedichten. En we zijn natuurlijk benieuwd naar de surprise.
Marthy zei…
In het begin van ons trouwen vierden we aan twee kanten Sinterklaas met suprises. Wat een werk werd er van gemaakt en wat een lol hebben we toen gehad.
Marthy zei…
Oef, dan mag ik wel extra mijn best gaan doen. Had ik nu maar mijn grote mond gehouden;-)
Jeanne zei…
Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat wij nog gelovers hadden en Sinterklaas vierden met de hele familie van mijn man. Zo gezellig! Het is nu wel stil op 5 december, maar ja, zo gaat dat.
Inge zei…
Het was een leuke en spannende tijd toen de jongens nog in Sinterklaas geloofden. Maar ik was ook altijd weer blij als de Goedheiligman weer het land uit was: rust, kindjes weer op tijd naar bed, geen natte bedden door de bedplassers meer .... En toch kan ik niet wachten tot er ooit kleinkindertjes hier rondlopen die het gebeuren net zo spannend vinden als ooit hun vaders :-)
Marthy zei…
Gelovers zijn het mooist, Jeanne en wij hebben er nu nog drie lopen. Daarom geniet ik er nog maar van, het is zo weer over.
Sjoerd zei…
We hebben in verband met de verjaardag van mijn dochter met sinterklaas alles iets vervroegd, mijn kleindochter heeft er toch geen weet van.
Marthy zei…
Met een beetje geluk gaat de geschiedenis zich herhalen, Inge.
Marthy zei…
Mijn motto is; het geeft niet wanneer, als je het maar viert, wat dan ook. Het gaat erom dat je bij elkaar bent als familie, Sjoerd.
Onliemie zei…
Hier komt de piet ook gewoon door de schouw... die is dus niet zwart maar roetzwart...;-) zonder gedichten (gelukkig want dat is iets wat ik niet zou kunnen) wel pakjes voor de brave kindertjes. Sinds onze kinderen uit huis zijn, komen ze op 6 december hier allemaal eten en staat er bij de schouw een zakje lekkers voor elk van hen... Ook al is de oudste (schoon)zoon al 32 ... ze laten het zich goed welgevallen! :-) En gezellig is het ook, zo met de hele bende samen. Jij alvast een heel fijn feest!
Ageeth Mooij zei…
Sinds ook jongste (nu 11) weet van de hoed en de rand, vieren wij geen Sinterklaas meer. En er is een last van mijn schouders gevallen. We bewaren goede herinneringen een dit mooie feest, maar voor een OpperPiet is het een hele drukke tijd.
Ik wens je veel plezier met je familie.
Bertiebo zei…
Veel plezier, Marthy. En troost je , ik moet ook nog alle gedichten!
Marthy zei…
Wij zijn het ook altijd door blijven vieren, dus ook met grote kinderen zonder kleinkinderen. We deden dan een heel leuk spel met kleine cadootjes. En zie mijn antwoord aan Sjoerd, het gaat om het samenzijn en ik ben o zo blij dan onze kinderen dat ook snappen.
Marthy zei…
Het is inderdaad een drukke tijd, Ageeth, maar ik vind het nog steeds heerlijk en heb tijd genoeg.
Marthy zei…
Onder tijdsdruk kom ik tot mooie prestaties, Bertie;-)