Doorgaan naar hoofdcontent

Sombertjes

Het is somber in de polder, niets aan. Het heeft gelukkig geen invloed op mijn humeur maar echt vrolijk word ik ook niet van dit weer. En deze oude boerderij maakt me ook al niet blij. Tsjonge jonge, wat begint die af te takelen. Vroeger woonde er een boer in met een groot gezin. Daarna iemand die ik niet kende en verleden jaar stond het te koop. Blijkbaar is het verkocht want we zagen dat er wat vertimmert werd aan een schuur en er zwierf veel plastic kinderspeelgoed buiten. Zo te zien werd het bewoond maar ik mag toch niet hopen dat hier mensen met kinderen in leven.....


Reacties

Jeanne zei…
Dat zal toch niet? Wat een prachtige kopfoto! Hoort het schip bij de huizen?
Marthy zei…
De foto is genomen in e Goudse Museumhaven die een ligplaats biedt aan bewoners van monumentale bedrijfsvaartuigen. Het gebouw erachter is een voormalig pakhuis.
Onliemie zei…
Het lijkt me in ieder geval wel bewoond... eerst weer flink sparen voor de verbouwingen of ...een eigenaar die hoopt op "Help mijn man is een klusser..."? :-)
KnutzEls zei…
Niks voor mij. Veel te veel op te knappen.
Emie zei…
Je kopfoto maakt die sombere foto's meer dan goed! Slaapkamer met airco daar in die boerderij? Brr maar wel een mooie opknapper.
miekequilt zei…
Ik kan echt niet tegen dit sombere weer. Word er altijd sip van. Maar gelukkig wordt het straks weer januari en komt de zon weer. Heerlijk!
Hopelijk wonen er mensen in het huis die het opknappen, laat je ons nog eens een foto zien?
Marthy zei…
Zou zo'n tv programma alles betalen? Dat vraag ik me af.
Marthy zei…
Ik moet er niet (meer) aan denken, Els. Mart en ik hebben op dat gebied veel gedaan maar het is een keer welletjes.
Marthy zei…
Ik had behoefte eaan een foto met gezellig licht nadat ik die twee sombere had geplaatst, Emie.
Marthy zei…
We hebben de donkerste periode bijna achter de rug, Mieke en gaan dan weer winnen. En of het met deze boerderij ooit nog wat gaat worden, ik ben benieuwd.
Op zich een mooie boerderij maar daar moet wel heel veel aan verbouwd worden.
Marthy zei…
Ontzettend, veel. En de kosten, brrr, kijk alleen maar naar dat dak.
Inge zei…
Ai, niks voor mij zo'n opknapper
Pippa's Hus zei…
De boerderij op zich is prachtig! Hopelijk komt er iemand in met 2 rechterhanden. XX Esther
Marthy zei…
Nadat we in Frankrijk veel verbouwd hebben voor mij nooit meer zoiets. Dat heeft zo veel energie gekost dat ik al akelig word bij het idee alleen al.
Marthy zei…
En dat is nou het jammere, Esther, want die zit er nu volgens mij niet. Ik blijf het volgen.
Vlimbouter zei…
Oei, maar daar kan toch niet echt iemand wonen! Als het regent, word je gewoon nat in je bed, lijkt me.
PS: je nieuwe hoofding-afbeelding is prachtig!
Sjoerd zei…
Het lijkt bewoond, maar met zo'n dak... Ik weet het niet.
Marthy zei…
Ik heb er ook een hard hoofd in, Sjoerd.
Marthy zei…
Misschien hokken ze allemaal op de begane vloer, Lut;-)
Jan uit Perth zei…
Alweer zo'n mooie kopfoto, Marthy! Die Zilvermeeuw ligt precies op de juiste plek :-)!
Marthy zei…
Mooi stukje Gouda, Jan. Er liggen daar nog meer van die 'beauties'.
Wat een schitterende kopfoto! Heb je die in Gouda gemaakt? Hij is haar- en haarscherp en wat valt het licht mooi door de ramen. Weer een bijzondere dit, hoor.
Je zou verwachten als iemand zo'n oud pand koopt, dat ze het slopen en er een nieuw opzetten. Hier valt weinig eer meer aan te behalen. In Cabauw staat ook een heel oud pand. Het voorhuis wordt niet meer bewoond, het achterhuis wel. Ik vind het zo'n zonde dat het voorhuis niet wordt opgeknapt. Ik kan echt verliefd worden op een bouwafval (-:
Mooie eerste foto. Ik zag 'm en voelde me meteen thuis.
Vera zei…
Prima ventilatie, dat dan wel weer. Bijna Frankrijk
Marthy zei…
Naast de Unichema (Croda) ligt de binnenhaven van Gouda. Zo'n mooi plekje. Ik ben altijd zo begaan met zo'n oude boerderij. Ik hoop dat ie wordt opgeknapt.