Doorgaan naar hoofdcontent

The light between oceans

Tom Sherbourne (Michael Fassbender) is een oorlogsveteraan die samen met zijn vrouw in een afgelegen vuurtoren woont in Australië. Op een dag ontdekken ze een bootje met daarin een dode man en een baby. Ze besluiten om het kindje te houden, met alle gevolgen van dien. Dit is in het kort de beschrijving van de film die we gisteravond in het Filmhuis in Gouda zagen. Ik vond het een goede, sfeervolle film. Misschien wat drama betreft een beetje over de top, maar goed, in de tijd rond kerstmis kan een mens wel wat hebben. Het geeft je wat gedachtenvoer mee over goed en kwaad. Visueel gezien bevat de film prachtige momenten. Schitterende plaatjes van storm en zee, afgewisseld met opnames van het ruige eiland zelf. Wij houden van zulke natuur en teruglopend naar de auto zei de man: Wij zouden het samen wel een halfjaar uit houden op dat eiland hè, waarop ik met een volmondig ja antwoordde.

Reacties

Annelies zei…
Lijkt me een mooie film! Zal 'm op m'n lijstje zetten.
Zijn ook naar de cinéma geweest; dat hoor je nog!
Ageeth Mooij zei…
Dat is een mooie conclusie!
Ineke zei…
Met zo'n antwoord van je man kan JIJ nog jaren verder met hem.
Ik heb het boek gelezen, was ook prachtig!
Haak en Pen zei…
Ik ben vorige week naar deze film geweest, inderdaad wat drama over de top, maar echt een aanrader. Prachtige beelden en goed gespeeld.
Met een mooi motto, keuzes in het leven en de gevolgen daarvan.
Met warme groet Manon
Emie zei…
Mijn lijst is lang maar wie weet komt het er van deze film nog te zien. Al was het maar om de relatietest na afloop!
Sjoerd zei…
Zulke dingen gebeuren, denk ik dan. Wellicht niet meer hier...
Marthy zei…
Ik maak maar geen lijstje, Annelies. Het zou veel te lang worden, zoveel leuke dingen te doen.
Marthy zei…
Al was het op een onbewoond eiland, Ien.
Marthy zei…
Misschien dat ik dat alsnog, maar dan over een poosje, ga lezen.
Marthy zei…
We zitten op dezelfde lijn wat betreft onze mening over deze film, Manon.
Marthy zei…
Die relatietest doorlopen jullie ook wel positief, Emie. Als je het ieder jaar maandenlang uithoudt met je partner op een berg in Italië......
Onliemie zei…
Een echte "kerstvakantiefilm" lijkt me? Ik hou daar wel van... zeker als er dan ook nog mooie natuur te zien is. Jullie zullen wel genoten hebben.
Mirjam zei…
Oh dat lijkt mij een prachtige film. Ik ga hem ook op mijn lijstje zetten hoor, dat ontzettend lange lijstje inmiddels.. maar ooit...
Heel fijne dag,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Wij zijn 'natuurmensen' en komen met zo'n film volledig aan onze trekken, Kris.
Marthy zei…
Hihi, ik maak maar geen lijstje, Mirjam. Dat zou heel lang worden en dan vertrekken we weer voor een half jaar naar het Franse land....
Lida zei…
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Elizabeth zei…
Wat zal het een mooie film geweest zijn! Ik heb het boek gelezen, althans ik denk dat het toch hetzelfde is..
Even het boek erbij gepakt uit de kast; en jawel hoor .. Geschreven door M.L. Stedman en het boek heet "Het licht van de zee"... Ik vond het ontroerend mooi!
Marthy zei…
Ik weet het, Lida. Wij kennen deze persoon goed maar ik wil er hier verder niet over praten. Het is erg.
Marthy zei…
Ja, ik hoorde al dat het boek een andere titel heeft. Het is zo'n mooie film, Elizabeth.