Doorgaan naar hoofdcontent

Regen en New York


We zijn hier nu ruim drie weken en we hebben alleen nog maar zon gehad, iedere dag was de hemel strak blauw. Voor vannacht werd er regen voorspeld maar die is niet gevallen. Bij het opstaan was de lucht grijs en aan een kant heel dreigend. Koud ook, dus ik ging maar strijken, dat werd weleens tijd. Mart maaide snel het gras op het bovenste terras en strooide er wat mest over, het laatste stuk met een regenjack aan want toen begon het te regenen en het bleef de hele dag buiig. Niets zo lekker voor het gras dan een malse bui regen maar ook voor de moestuin waar de aardappels al opkomen .

Ik heb veel gelezen vandaag. Afgelopen weekend heb ik mijn boek weer opgepakt waar ik in Nederland al aan begonnen was. Ik kan, nu hier alles op orde is, weer de rust vinden om te lezen. 'New York' van Edward Rutherfurd. Het is een dikke pil van ruim duizend bladzijden die de geschiedenis van van de stad beschrijft. Het begint in de tijd van Peter Stuyvesant en de Indiaanse nederzettingen van Manhattan en ik ben nu bij de Onafhankelijkheidsoorlog. Zo loop ik verder de geschiedenis door van deze boeiende stad. Het boek is geschreven in romanvorm en je leeft mee van de ene generatie naar de andere. Het verveelt me geen moment en ik ben van plan om van dezelfde schrijver ook het boek 'Londen' te gaan lezen.

Reacties

Haak en Pen zei…
Nooit eerder van deze schrijver gehoord, maar het klinkt goed.
Jeanne zei…
Ook weer eens lekker zo,n regendagje toch?
Bertiebo zei…
Schrijver ken ik niet. Maar ik ga onmiddellijk op zoek naar zijn Londen boek.
Onliemie zei…
Bweikes strijken! Dat doe ik nu echt niet graag! De enige klus in huis die ik niet leuk vind. Lezen wel maar ook dan moet ik eerst rust vinden vooraleer ik met een boek kan wegkruipen. Dus meestal gebeurt dat alleen wanneer we met vakantie zijn. Wel een klepper hé! Duizend bladzijden!
In de weer zei…
Geef het door aan onze dochter want zij gaat binnenkort met haar man een week naar New York vanwege hun 10 jaar getrouwd zijn.
Lot zei…
Nog even terugkomend op de brocante vondsten, de vaas die ik heb is van Vireza en die zijn nog meer waard. Staat op de rand.
Marthy zei…
Als je van historische romans houdt is het een prachtig boek.
Ageeth Mooij zei…
En hij heeft 'Parijs' geschreven! Heerlijke dikke pillen.
Marthy zei…
Heerlijk hoor, zo'n dagje. Wat huishoudelijks gedaan, lekker gelezen en Mart zijn haar geknipt;-)
Marthy zei…
Schijnt ook erg goed te zijn volgens een vriend hier van ons, ik hoop dat ik het van hem mag lenen.
Marthy zei…
Ik hou ook niet van strijken vandaar dat ik het altijd te lang laat liggen.
Dat klinkt als fijne boeken. Bewaar je blogpost even.
Marthy zei…
Wat geweldig, een week New York. Maar het wel een pil om te lezen en daar zal ze weinig tijd hebben.
Marthy zei…
Bedankt voor de tip, Ageeth, dat wist ik niet.
Marthy zei…
Het is een geschiedenisles in romanvorm, mooi.
Pippa's Hus zei…
Soms is zo'n regendagje zo slecht nog niet. XX Esther
Marthy zei…
Wij zijn hier vaak hele dagen buiten Esther, dus als het dan een keer wat slechter weer is vermaak ik me prima in huis.
Sjoerd zei…
Haha, wij moeten het hier nog even met wat natte sneeuw doen... Als ik zou kunnen kiezen wist ik het wel...
Marthy zei…
Je hoort mij ook niet klagen hoor Sjoerd, we zitten hier lekker.
Marthy zei…
Ik denk niet dat mijn vaas veel waard is, Lot, er zal wel wijn in gezeten hebben.
Inge zei…
Lijkt me wel wat, dat boek
Marie-Jo zei…
Ik ben ook dol op geschiedenisromans. Heb net een prachtig boek uit, het achtste leven (voor Brilka) van Nino Haratischwili. Ik heb het digitaal als je belangstelling hebt, evenals de 2 andere van Edward Rutherfurd. Met al dat reizen van ons ben ik superblij met ebooks.
Mirjam zei…
Regenachtige dagen zijn bij uitstek de dagen om de binnenklussen aan te pakken, dus ook het huishouden. Gelijk heb je dat je dat niet op een zonnige dag gaat doen.
Wat lijkt me dat een mooi boek zeg, ik ga de titel op mijn lijstje zetten. Een lange lijst inmiddels omdat ik tegenwoordig nog maar zo zelden aan lezen toekom...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Heel graag, Marie-Jo. Ik lees graag en veel en zie niet op tegen een dikke pil op mijn e-reader. Mijn mail adres is mmberends@hotmail.nl
Klink ik niet te hebberig als ik ze alle drie graag wil ontvangen?
Marthy zei…
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig doe in huis als het erg mooi weer is. Ach, dan leven we buiten zullen we maar denken.