Doorgaan naar hoofdcontent

Tikkie teveel foto's

We hebben traag internet hier, dat is een gegeven waar ik verder weinig aan kan doen. Maar ook mijn laptop zelf werd steeds langzamer en ik kreeg de laatste weken telkens de waarschuwing dat de C schijf bijna vol was. Van dat soort seintjes op mijn computer word ik nerveus en ik weet ook niet wat ik er mee moet. Ik besefte wel dat er veel te veel foto's op stonden maar hoe moest ik die verwijderen van mijn laptop, op een harde schijf zetten en dan nog de foto's altijd kunnen zien? Schoondochter Wietske en kleinzoon Thijs hebben zich er even mee bemoeid. Al mijn foto's staan nu in een map in de cloud (ik weet amper wat het betekent maar ik kan ze vinden en dat is het voornaamste) en ze staan ook nog eens op een harde schijf die met mijn laptop verbonden is. Er stonden liefst 70.000 foto's op mijn laptop en dat balkje van lokale schijf C was helemaal vol en vuurrood. Ik heb weer ruimte op mijn laptop, blij dat het probleem is opgelost.



Reacties

KnutzEls zei…
In de wolken zit ruimte zat. Al weet ik ook niet hoe we ons dat moeten voorstellen. Ik heb er ook wat staan en nu maar hopen dat ze niet omlaag vallen ....
Griemmank zei…
Ik moet nog steeds eens uitvogelen waar die cloud precies is. Voorlopig pletter ik alles wat op de harde schijf staat gewoon ook op een externe harde schijf.
Jeanne zei…
Daar moet ik ook het fijne eens van weten, want ik kamp met hetzelfde probleem.
Marthy zei…
Hihi, Els, ik zie al die foto's van mij al neerdwarrelen....
Marthy zei…
Nou, dat is al sowieso prima volgens mij.
Marthy zei…
Geen handige buurjongen in de buurt? Vanaf dertien jaar weten ze meer als wij allemaal bij elkaar.
Annelies zei…
Als ik de eerdere reacties lees, denk ik dat we allemaal zo'n beetje van dezelfde generatie zijn met soms toch wel wat moeite met hoe om te gaan met die cloud.
Ik wacht ook altijd op gasten met "cloudfingers", die mij met veel geduld dat soort dingen proberen uit te leggen!
Marthy zei…
Ik heb net met Wietske smakelijk zitten lachen om die eerste reacties, Annelies. Al mijn leeftijdgenoten zitten niet bepaald in de wolken.
Emie zei…
Ha, ha, die herkenning! Altijd fijn als de jongere generaties je kunnen helpen.
Marthy zei…
Ik ben er maar wat blij mee.
Sjoerd zei…
Dan zal je laptop wel aardig wat sneller geworden zijn.
Marthy zei…
Nou en of, Sjoerd. Ja, jij zal met deze materie geen moeite hebben.
Bertiebo zei…
ook hier herkenning, hahaha!
Pippa's Hus zei…
Wat een gelukje dat je schoondochter en kleinzoon er net waren! XX Esther
Vlimbouter zei…
Ha, ik werk ook al lang met een externe harde schijf voor onze foto's; Aan de cloud heb ik me nog niet gewaagd...
Heerlijk dat je even hulp had, heb ik ook vaak even nodig van de kinderen.
Marthy zei…
Ja, dat was fijn want ze snappen het heel wat beter dan ik.
Marthy zei…
Het zal nog wel erger worden in de loop der jaren dat wel hulp hierin nodig hebben.
Marthy zei…
Haha, gewoon op een wolkje gaan zitten....