Doorgaan naar hoofdcontent

Extra sleutels

Onze fietsen staan in de garage boven ons huis dus toen ik gisteren de deur op slot deed nadat ik mijn fiets eruit had gehaald stond ik met deze grote sleutel in mijn hand. Ik stopte hem in het voorvak van mijn fietstas en toen ik terugkwam grabbelde ik naar de sleutel. Nou, die kan je niet missen want hij is groot genoeg maar ik voelde nog wat helemaal onderin. Ik gebruik die voorvakken eigenlijk nooit dus was wel nieuwsgierig wat dat moest zijn. Tot mijn stomme verbazing hield ik een bos sleutels in mijn hand. Ik wist direct welke bos sleutels, want we hebben het er zo vaak over gehad wat er allemaal aanhing. De reservesleutel van onze auto, een voordeursleutel, een sleutel van de werkplaats en een sleutel van het slot van de aanhangwagen. Dat slot heeft Mart uiteindelijk maar kapotgezaagd en een nieuwe gekocht. De reservesleutel van de auto moest besteld worden via de dealer en dat was nog een duur grapje. Zes jaar lang zijn we deze bos kwijt geweest en jongens wat hebben we gezocht. Mart heeft zelfs een keer de matras van de daktent er helemaal uitgehaald om te kijken of hij daar lag. Vraag niet wat die sleutels in die fietstas deden want het waren reservesleutels en die sleutel voor de aanhangwagen gebruikten we maar sporadisch. We hebben er samen maar om gelachen en zeiden tegen elkaar dat we nu een set extra sleutels hebben om te verliezen.


Reacties

Sjoerd zei…
Dat heb ik met een paspoort gehad, na 10 jaar moesten we een kast afbreken om te verplaatsen en daar bleek uiteindelijk het paspoort onder een lade te liggen.
jeanne zei…
En ik heb een nieuwe pinpas besteld terwijl ik maanden later mijn oude terug vond, gewoon in mijn portemonnee, ietsje naar achteren gezakt. Bij het zoeken zag ik het niet. Gelukkig kan het ons allemaal overkomen Ha ha
Marthy zei…
Ke kan het niet uitstaan dat je zoiets belangrijks kwijt bent, maar toch gebeurt het.
Marthy zei…
Dit herken ik, van die pinpas. In paniek bij de kassa van de supermarkt, later de hele portemonnaie binnenste buiten gekeerd en hij zat er toch in, achter een voering.
Jan uit Perth zei…
Zo'n herkenbare ervaring, ben blij dat ik niet de enige ben!
Marthy zei…
Ja jan, want af en toe vraag je je af......
Ineke zei…
Gelukkig.....ik ben dus niet de enige. Zo herkenbaar. Toch de leeftijd of de drukte in het hoofd? Gelukkig hebben jullie er samen om kunnen lachen. Topstel!
Zo was ik mijn id een tijdje kwijt .... Ik vond 't na maanden terug, in de portemonnee van mijn man. En hij had 't daar niet ingestopt, haha :-)
Annelies zei…
Hoe is die uitdrukking ook alweer? Wat het huis neemt, geeft het ook weer terug.
Nu ja, in dit geval niet het huis maar je fietstas! Ik dacht eigenlijk dat je blog van vandaag zou gaan over het verliezen van die grote sleutel maar het bericht over het terugvinden van die verloren gewaande sleutelbos is veel leuker!
Marthy zei…
Daar hebben wij het ook over gehad, Ien, hoe dat nu komt dat je helemaal niet meer weet waar je die sleutels gelaten hebt. Ik kan je er geen antwoord op geven.
Marthy zei…
Eh....wij hebben het er maar niet over gehad wie die sleutels daar gestopt heeft, maar het is mijn fietstas en de reservesleuteld vallen onder mijn beheer, dus.....!
Marthy zei…
Die grote sleutel is ook een keer zoek geweest maar Mart ging kijken op het grote terrein waar hij bezig was geweest en vond hem in hoog gras. Dat is gewoon geluk hebben en om in de uitdrukkingen te blijven: Zonder geluk vaart niemand wel.
Onliemie zei…
Wat ik niet snap is dat jij daar iets op slot moet doen? Er woont daar geen kat bij jullie! Ik ga zelfs hier steeds wandelen met de achterdeur los. Ik denk maar als ze willen inbreken hoeven ze tenminste de deur al niet kapot te maken. Die grote sleutel is wel heel erg mooi! En hier is ook al zoiets gebeurd. Wij hadden op een gegeven moment ook 3 sleutels van de auto...eenzelfde verhaal. Als je hem dan laat bijmaken, kan je er zeker van zijn dat je de andere direct weer vindt.:-)
Marthy zei…
Hier en zelfs in Nederland ga ik ook wandelen met de deur los. Dit waren allemaal reservesleutels die we beslist niet nodig hadden. Daarom is het een raadsel wat die sleutels daar deden.
Ik zit hier mee te lezen, en lach ook om het terugvinden van de verloren gewaande sleutels. Maar ook om het feit dat Onlie Mie en jij zeggen -wandelen met de deur los- Is dat correct Nederlands? Thuis bij mijn moeder spreken we dialect Drents/Overijssels en daar wordt dat ook gezegd. Maar dan is er altijd wel iemand die dat verbeterd, of zegt, heb je gereedschap dan? Want los is dat je de deur/het raam uit het kozijn haalt. Je 'moet' zeggen -open- volgens diegenen.
Marthy zei…
Haha, waarschijnlijk wel correct Belgisch, Jeanette. Ons OnlieMieke heeft de Belgische nationaliteit en ik gebruikte dezelfde woorden. Wij hebben hier in de vallei verschillende Belgische vrienden en de Belgische taal ligt op het ogenblik voor op mijn tong. Maar in diverse Nederlndse dialecten wordt ook 'over de deur is los' gesproken. Ik heb het even nagezocht in het Nederlands Woordenboek.
pieke zei…
zo'n bosje vond ik verleden jaar bij onze verhuizing terug OP een 2,5 meter hoge kast. onbegrijpelijk :)
Marthy zei…
Een mens doet soms hele rare dingen...