Doorgaan naar hoofdcontent

Wijn proeven...en kopen

Nadat ik vanmorgen met vrienden de brocantemarkt van Ruoms bezocht gingen we op de terugweg nog even langs bij een kleine cave. Zij wilden nog wat wijn kopen voordat ze weer naar België vertrokken en prezen deze wijnboer de hemel in. Natuurlijk wilde ik daar dan ook graag een kijkje nemen en wat proeven. De jonge wijnboer en zijn ouders die meehelpen hebben maar 6 ha aan druivenstokken staan. Zij maken echt een topproduct en verkopen alles aan particulieren en restaurants. Ik heb daar heerlijke wijntjes staan proeven en kocht er een doosje wit en een fles overheerlijke dessertwijn. Die bewaar ik voor het kerstdiner.



Toen de moeder van de eigenaar mijn fototoestel zag vroeg ze of ik de caves wilde zien en ze liep voor me uit om het licht aan te doen in de kelders. Wat is dat toch een prachtig gezicht, al die houten vaten op een rij.


Samen met onze brocanteaankopen pastte het precies.


Reacties

Jeanne zei…
Je hebt goed je slag geslagen, wat leuk!
Pippa's Hus zei…
Wat een heerlijke uitjes! En daar denk je dan met kerst nog eens aan terug. Leuk! XX Esther
Marthy zei…
Zo leuk om rechtstreeks bij een wijnboer zijn produkt te kunnen kopen.
Marthy zei…
Onze kinderen zijn ook wijnliefhebbers dus we zullen er zeker over praten tijdens het kerstdiner.
Sjoerd zei…
Hoe krijg je straks alles weer mee terug...
Marthy zei…
Haha, ik heb maar één doosje gekocht....heb ik nu al spijt van, hadden er meer moeten zijn. En die stoel en de rest zijn niet mijn aankopen, die waren deze keer zeer bescheiden.
Wat leuk dat ze je even daar liet kijken. Dat is zo leuk aan fotograferen he, soms zie je iets extra's. En leuk dat jij ook nu al aan iets voor kerst denkt. Dat heb ik ook al verschillende jaren gehad, in de zomer iets zien/bedenken voor kerst.
Emie zei…
Van zo'n kelder en zulke tonnen kunnen wij alleen maar dromen. Geweldig. En ja ik moet ook altijd aan kerstdiners denken als we ergens een mooie wijn op de kop tikken. Leuke stoel, ga je daar morgen nog over bloggen?
Heerlijk zo uit de wijnkelder, en dat proeven is een heerlijke bijkomstigheid. Geniet ervan! Groetjes El
Marthy zei…
De stoel is niet voor mij. Floris, zoon van onze vrienden kocht hem.
Marthy zei…
Het waren heerlijke wijntjes maar ik hield me in want ik kan er, zeker midden op de dag, niet zo goed tegen.
Marthy zei…
Een mooi recept, een goed wijntje, leuk om te bewaren voor het kerstdiner.
Ineke zei…
Nooit jullie bus weg doen, lieve meid. Altijd handig voor dozen wijn voor vrienden.....
Annelies zei…
Over wijn gesproken, Marthy; binnenkort in onze regio weer de wijnfeesten!
Wordt ook weer genieten!
Marthy zei…
Waar zijn bij jullie wijnfeesten, Annelies? Je maakt me nieuwsgierig.
miekequilt zei…
Wij hebben sinds kort ook een busje en verheugen ons op de komende vakantie. Dan kunnen we "eindelijk" alles kopen wat we willen. Wijn, brocante aankopen, heerlijk.
Dufraing Marc zei…
een bus is inderdaad een "gerief" - je kunt van alles meenemen in de 2 richtingen (naar FR en naar huis) - ik heb er nu een 'demonteerbare' camper van gemaakt wat nog meer mogelijkheden biedt.
Marthy zei…
Haha, Mieke, dus jij gaat straks helemaal los in Frankrijk....
Marthy zei…
De bus op de foto is niet die van ons, was het maar zo. Maar ons oudje doet het ook nog goed.
Je bent me daar nogal geld aan het uitgeven ;-) dat wijnadresje klinkt wel heel interessant.
Marthy zei…
Bekijk dit eens: https://www.youtube.com/watch?v=vLbBH-wTrjU&sns=em
Ageeth Mooij zei…
Heerlijk, een dessertwijn en dan weten waar het vandaan komt!
Marthy zei…
Je proeft er de zon in, Ageeth.
Annelies zei…
In o.a Tain l'Hermitage bij Tournon en Saint Peray bij Valence.
Anoniem zei…
Heb je wel eens het boek ' Het Domein' gelezen van Lidewij van Wilgen? Een Nederlandse wijnmaakster in de Languedoc. Lies
Marthy zei…
Dank je voor de tip, Lies. Ja, ik heb het boek hier liggen en gelezen.
Wat een doorzetter, die Lidewij.
Vlimbouter zei…
Binnenkort vertrekken we naar de Provence. Reken maar dat we daar ook bij de wijnboeren langs gaan.
Marthy zei…
Heerlijk vooruitzicht Lut. Geniet!