Doorgaan naar hoofdcontent

Verslaving?

Tijdens of na, dat weet ik niet meer precies, onze vakantie in Italië vroeg Wieneke zich af hoe ik dat toch deed om tijdens zo'n vakantie iedere dag een blogbericht eruit te persen. Nou, ik moet zeggen dat het deze keer ook niet mee viel. Toen wij in het vroege voorjaar van 2015 een maand door Marokko toerden was het internet vaak beter. Ik kocht daar bij Maroc Telecom een dongle die me door de moeilijke momenten heen hielp en het lukte me om iedere avond een blog te publiceren. Vaak maakte ik die op de passagiersstoel van de Volkswagenbus, het was 's avond behoorlijk koud in de bergen van Marokko. In Italië ging het aardig al moest ik soms op de vreemdste plekken gaan zitten om wat signaal op te pikken. Alleen op de laatste camping waar we een houten huisje huurden voor vijf dagen kreeg ik geen internet op de laptop. Net aan op het tablet, maar daar kan ik geen blogbericht mee maken, lukt me gewoon niet. Dus ging onze vriendelijke campingbaas even naar het dorp, smoesde daar wat in een computerwinkeltje en kwam terug met het bericht dat ik daar gratis iedere dag even van hun internet gebruik mocht maken wat ik dus ook gedaan heb. Aardige jongens die ik de laatste dag een mooie fles wijn heb gegeven als dank. Waarom kan ik niet uit leggen maar ik wil perse iedere dag iets op dat wereldwijde web zetten en dat lukt me sinds april 2011 aardig. Verslaving?

Reacties

Tja, niet uit te leggen, verslaving of structuur van je dag? Ik begrijp je wel, voor zover ik mezelf ook begrijp.
Ik vind het knap dat jij (en een aantal anderen waar ik graag lees) het iedere dag weer presteren, mij lukt het gewoon niet. Inspiratie en tijd genoeg, dat wel, zucht ..... De eerste jaren op mijn eerste blog lukte het me wel om (bijna) iedere dag een bericht te plaatsen.
Annelies zei…
Vast wel een verslaving, Marthy maar in ieder geval een leuke verslaving!
Ik doe je het niet na maar wil ook echt niet iedere dag schrijven: dan voel ik me teveel opgejaagd.
Maar jij mag van mij nog heel lang doorgaan met iedere dag een blogje maken, hoor. Ik lees ze graag!
Emie zei…
Een onschuldige verslaving die ons per dag ongeveer een half uurtje kost, toch? Zodra ik er tegenop ga zien, stop ik. Maar ik heb het idee dat wij daar beiden nog niet aan denken. Ga lekker door Marthy ik blijf het heerlijk vinden dagelijks bij je te buurten.
Bertiebo zei…
Ja hoor beslist een verslaving, daar weet ik alles van hahaha
KnutzEls zei…
Zeker een soort van verslaving. Maar het geeft ook structuur. Op vakantie blog ik niet, dan heb ik te voren een voorraad berichtjes gemaakt. Maar daarna, dan ga ik weer los!
Sjoerd zei…
Gewoonte en verslaving, ik weet er alles van, zo als de meeste van ons. Ik heb getracht om er in het weekend wat regelmaat in te brengen met ato en trafohuisjes. Maar je wil niet weten hoeveel tijd er in die trafohuisjes gaat zitten.
Ik vind het knap van je in ieder geval.
Mirjam zei…
Echt wel een verslaving, maar wel een heel leuke!
Liefs,
Mirjam
Of het een verslaving is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het mij door een hele moeilijke periode heeft heen geholpen, het feit dat je iets doet, (bijna) elke dag en waarvan je weet dat er mensen blij van worden. Het geeft inderdaad een soort van structuur. Maar bij mij is het niet zo 'erg' dat ik persé elke dag iets moet plaatsen. Maar ga gerust zo door, ik vind je berichten altijd leuk.
Marthy zei…
Het hoort gewoon bij mijn dagelijks leven, Jeanne.
Marthy zei…
Ik denk dat als ik minder zou gaan bloggen er helemaal niets meer van komt.
Marthy zei…
Jij hebt anders je frequentie aardig opgevoerd de laatste tijd, Annelies. Ben ik blij mee want ik lees graag over onze mooie Ardèche, vooral als ik in Nederland ben.
Marthy zei…
Ik denk er nog niet aan om te stoppen, Emie, het houdt me bij de les.
Marthy zei…
Moeten we ooit met zijn allen in een kliniek gaan zitten om af te kicken??
Marthy zei…
Dat lukt mij nou weer niet, van te voren iets verzinnen. Dus ik sleep altijd maar weer die laptop met me mee. Ben wel van plan om een klein laptopje te kopen.
Marthy zei…
Ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen want jij zoekt veel gegevens op en zet dat erbij. Maar het blijft leuk om te doen.
Marthy zei…
Zolang ik het leuk vind blijf ik het lekker doen.
Marthy zei…
Haha, en het kan geen kwaad, Mirjam.
Ja het bloggen is wel een soort verslaving, hoewel ik niet elke dag schrijf zoals jij. Het is een uitlaatklep. Groetjes El
Marthy zei…
Ik kan me heel goed voorstellen dat jou dat toen geholpen heeft, Jeanette. Ik vond het heel moedig van je dat je de draad weer oppakte.
Marthy zei…
Ik begon er mee toen ik met pensioen ging, El, niet wetende dat ik het zo lang zou volhouden. Je kan inderdaad weleens wat kwijt op je blog.
Jan uit Perth zei…
Het feit dat je andere mensen er blij mee maakt is ook een vorm van motivatie, Marthy. En juist die regelmaat waardeer ik zeer. Ik ben slechts een lezer en geen schrijver, maar mijn -kleine- lijstje met blogs is elke morgen weer zo'n goed begin van de dag. Dank daarvoor!
Elizabeth zei…
Het is erg leuk om te zien hoe verschillend mensen zijn. Ik ken bloggers die wel eens verzuchten 'waar moet ik nu weer eens over bloggen?'Ik schat in dat jij geen enkele moeite hebt met het vinden van een onderwerp. Ze liggen ook gewoon voor het oprapen... Ik vind je veelzijdigheid aan onderwerpen leuk!
Een verslaving? Ik weet het niet... Soms wil je gewoon graag dingen delen.
Groetjes, Elizabeth
Marthy zei…
Ik vind het fijn om te horen dat ik er andere mensen blij mee maak maar gek genoeg is dat niet mijn grootste motivatie. Ik leg er eer in om iedere dag een redelijke foto te maken en daar een verhaaltje bij te schrijven. Dat mag leuk zijn, of onderhoudend, serieus soms maar het moet wel ergens over gaan.
Marthy zei…
Ja, ik denk wel dat ik wil delen, Elizabeth, door middel van een foto en een verhaaltje. Maar soms heb ik ook weleens moeite met het vinden van een onderwerp, hoor. Het komt gelukkig niet zo vaak voor.
Anoniem zei…
Misschien een virus? Een blogvirus waar je ooit mee bent bevangen, in ieder geval ik kijk bijna elke dag of je iets gepost hebt en geniet van je veelzijdigheid, inspiraties, je de mooie foto en nog veel meer!! Ga gewoon door zou ik zeggen zolang je kan en er plezier in hebt!!
Warme groet Marrian
Marthy zei…
Oef, wat een genereus compliment, Marrian. Ik zit hier te blozen. Dank en lieve groet.