Doorgaan naar hoofdcontent

Kaarsjesavond in Gouda

Om half twaalf vanmorgen draaide ik het grootste parkeerterrein van de Goudse binnenstad op om mijn auto te parkeren maar ik zag al gauw dat dit problematisch zou gaan worden. Het eerste gedeelte staat altijd vol en toen ik naar achteren reed zag ik zeker veertig kampeerauto's staan en wat er over was aan ruimte was afgesloten met hekken. 'Ik moet even bij de fysio zijn, duurt maar twintig minuten' zei ik heel liefjes tegen de verkeersregelaar. 'Nou vooruit, als het maar zo kort is dan knijp ik een oogje dicht' was het antwoord en ik kon parkeren. 'Nog gratis ook', riep hij toen ik geld in zo'n parkeerpaal wilde gooien.  Het was druk in Gouda, maar er ging nog geen lichtje bij me branden. Terug op het parkeerterrein stonden er  vier bussen mensen uit te laden en er kwamen er nog meer aan rijden en bij mij ging eindelijk het kaarsje aan. Thuis nog even gecontroleerd op internet en inderdaad, het is vanavond kaarsjesavond in Gouda.  Ik hoop voor alle bezoekers dat het vanmiddag en vanavond droog blijft. De binnenstad staat er prachtig versierd bij en als vanavond alle kaarsjes gaan branden is het sprookjesachtig mooi.

Reacties

Bertiebo zei…
Ja ik heb al vaker gehoord dat het zo mooi is. Maar die drukte zou me tegenhouden. Wat aardig zeg van die regelaar!
Marthy zei…
Het is al wat jaartjes geleden dat ik voor het laatst ben geweest. Te druk.....
Emie zei…
Soms werkt het succes van zo'n evenement tegen zichzelf. Maar de kerststemming komt wel op gang op deze manier!
Marthy zei…
Het zag er mooi uit in Gouda, alles in kerstsfeer en dat heb ik even kunnen zien.
Leuk gebruik, lijkt mij, maar ja, je moet tegen de drukte kunnen.
KnutzEls zei…
Ik was er vorig jaar bij. Het was koud, en net na de aanslag in Berlijn. Maar ik vond het heel indrukwekkend. Maar ook zo druk, druk, beetje beangstigend.
Sjoerd zei…
Mensen moeten geamuseerd worden, maar mij zie je niet in die drukte staan. Ik steek zelf wel een kaarsje aan...
Aardig dat jij er toch even tussendoor mocht!
Eén keer ben ik bij het ontsteken van de lichtjes geweest maar nóóit. Ik kijk wel naar jouw foto (-:
Marthy zei…
Ja Els, dat is het probleem bij dit soort evenementen. Op een gegeven moment wordt het veel te druk en dan is het beslist niet meer leuk.
Marthy zei…
En ik wel twee, Sjoerd;-)
Marthy zei…
Die foto is niet van mij hoor Kakel, maar hij is wel mooi.
Vlimbouter zei…
Massa-evenementen zijn niet aan mij besteed. En dan bovendien eeuwen moeten zoeken naar een parkeerplekje ... nee niets voor mij.
Marthy zei…
Helemaal mee eens!