Doorgaan naar hoofdcontent

Onze tuingek

Afgelopen zomer is de zus die boven mij komt verhuisd, ze is wel in Drenthe gebleven waar zij nu tien jaar woont. Hiervoor woonde zij in een beeldschoon huisje met een hele grote tuin er om heen, bijna een park. Ze is volkomen tuingek en ze was dag en dagelijks tussen haar planten te vinden. Het zag er dan ook schitterend uit bij haar. Maar ja, twee slechte knieën  en een zware ziekte achter de rug  dwongen haar om het paradijsje te verkopen. Ze woont nu nog wel ruim en heeft al weer plannen om een border aan te leggen, ze kan het niet laten.

Behalve tuingek is ze ook gek op dieren, ze heeft twee honden en twee katten. En met die honden hebben we een flinke wandeling gemaakt, dat zit nu eenmaal in onze familie. We hadden onze hoge wandelschoenen meegenomen want we kennen zus, die struint door het meest ruige terrein. Wat een ruimte daar, dat is wat anders dan de Randstad terwijl wij in onze polder toch ook niet vervelend wonen.


Reacties

Emie zei…
Nou, dit huis ziet er ook heerlijk uit zeg. Leuk hoor een dagje bij een zus te zijn, het voelt toch altijd weer vertrouwd.
Überhaupt leuk om een zus te hebben
Bertiebo zei…
Ook een leuk huis hoor
Lekker in de plassen lopen en genieten van de natuur, je boft maar weer. Ik ben gisteren met mijn zoon een tour gaan mountainbiken. We hingen ook onder de modder maar 't was heerlijk!
In de weer zei…
Lekker zo met je zus struinen door de modder, geen overbodige luxe die hoge wandelschoenen zie ik.
Fijn om bij je zus op bezoek te zijn geweest. Drenthe is een mooie provincie.
Lijkt me een prachtig huis om in te wonen. Wat fijn dat je zus toch weer wat energie heeft om aan het maken van borders te denken. Iets doen wat je graag doet, geeft ook energie...
Lieve groet ♥
Sjoerd zei…
Als ik naar dat bos op de achtergrond kijk woont ze nu ook niet slecht. En een mens moet toch wat te klungelen hebben...
Wieneke zei…
Een soort van doordouwende tuinstruiner dus, die zus van jou. Lijkt me een leuk mens met leuke honden en een leuk huis.
Marthy zei…
Ik had er vijf, twee zijn er helaas overleden.
Marthy zei…
Dit mens blijft klungelen tot ze er bij neer valt, Sjoerd.
Marthy zei…
Hele juiste beschrijving, Wieneke!
Marthy zei…
A;s je erop gekleed bent Rob en het goeie schoeisel aan hebt geven die plassen en modder niets.
Marthy zei…
Dat laatste klopt in haar geval wel, Kakel.
Wat een heerlijk kleurrijke verschijning, die zus van jou. En fijn dat ze ook hier weer op haar plek is (of bijna dan, eerst nog die border). Mooie foto's, voor haar en voor jou.
Marthy zei…
Wij lijken totaal niet op elkaar Jeannete. Zij is een stuk uitbundiger dan ik, in alles.
Leuk toch. Dat is bij mij en mijn zussen ook het geval. We vullen elkaar aan zeggen wij altijd.
Vlimbouter zei…
Het huis doet me aan Zuid-Frankrijk denken met die blauwe luiken. Jouw zus woont daar heel mooi.
Marthy zei…
Het is een enig huis, zou er zo in willen trekken, Lut.
Gouden momenten om te koesteren! Ze lijkt me een geweldige zus!!
Marthy zei…
Een stoere, sterke vrouw, Stefanie.
En dank je wel voor je lieve kaart! Weet je, dat ik alleen je adres in Frankrijk terug kan vinden? Om daar nou een kerstkaartje naar toe te sturen is niet zo handig, haha! Wil je je Nederlandse adres misschien nog aan me doorgeven? villazeezicht3@gmail.com