Doorgaan naar hoofdcontent

Daar is ie dan, de zon

Ik zag het in januari al toen we hier waren, die rozemarijn gaat het niet meer redden. Nu zitten er nog meer dode takken in dus hij gaat er uit. Al jaren staat er op deze plek een rozemarijn maar om de paar jaar moet ik hem wel vernieuwen. Hij staat daar 's winters net even te nat, denk ik en grijsbladige planten kunnen zo wie zo wat minder goed tegen de vorst. En vorst zullen we hier wel gehad hebben want er zijn zelfs een paar potten kapot gevroren en dat gebeurt zelden. Aan de voet van de rozemarijn vond ik de hagelkorrels van gisteren nog.

Toch weer een nieuwe rozemarijn op deze plek gezet die ik uit voorzorg gisteren al gekocht had. Voor die paar euro mag hij om de paar jaar wel vernieuwd worden. Uit ervaring weet ik dat hij snel aan de groei gaat en dan weer lekker tegen de stenen trap gaat leunen wat ik zo'n leuk gezicht vind. Dit was de eerste bezigheid vanmorgen in de tuin. De zon schijnt, mijn bodywarmer heb ik al lang uitgegooid en ik ga na het maken van deze post weer lekker naar buiten, genieten.


Reacties

Ik hoop dat ik dit weekend ook kan gaan genieten van wat zon
Emie zei…
Weg met de hagel en welkom voor de rozemarijn. Je bent weer helemaal in je element, heerlijk!
In de weer zei…
Lekker hè dat wroeten in de aarde !
Marthy zei…
Ik wens het je toe, Inge, heel veel zon.
Marthy zei…
Mens, ik geniet, met volle teugen.
Marthy zei…
Toos, je begrijpt het helemaal!
Elizabeth zei…
Oh, jullie zijn weer heerlijk terug...
Spannend om dan te zien hoe de tuin er bij staat!
Marthy zei…
Er is veel werk te doen maar we zijn vandaag begonnen. Het was een heerlijke dag!
Onliemie zei…
Ik moet ook elk voorjaar nieuwe rozemarijn in pot zetten. Ik zou het niet kunnen missen. Zo lekker op aardappeltjes in de oven met wat olijfolie. Helemaal in Frankrijk waan ik me dan. Een mens kan rap content zijn hé!
Marthy zei…
Na een dag als vandaag, tuinieren in de zon, is deze mevrouw helemaal content.
miekequilt zei…
Heerlijk bezig geweest, en dan nog wel in de zon, wat een geluk! Fijn om weer je Franse blogjes te lezen.
Sjoerd zei…
Een paar graden warmer en je bent een heel ander mens...
Ton zei…
Hoi Marthy, Ik ben inmiddels ook aan mijn tweede ronde rozemarijn toe en in Andalusië staan ze echt niet nat.
Marthy zei…
Je krijgt ze weer maandenlang te lezen, Mieke.
Marthy zei…
Ja, een mens heeft behoefte aan warmte en licht, Sjoerd.
Marthy zei…
Ik raak ze op de een of andere manier na een paar jaar kwijt, Ton.
Marc Dufraing zei…
Mijn rozemarij is deze winter ook gesneuveld - ik had het zien aankomen maar t is de eerste keer in 16 ja dat hij(of ist n zij?) de pijp aan wie dan ook geeft. Ik had wel een stekje gezet op een andere zonnige plaats maar dat is nog wat klein om volop gebruik van te maken. gelukkig had ik ook gesnoeid en opgehangen om te drogen - niet hetzelfde maar als vervanger kan t er mee door. Nu maar hopen dat die kleine snel groeit.
Marthy zei…
Ik weet zeker dat deze kleine gaat groeien als kool, Marc. Wij hebben hier hele goede grond en hij/zij krijgt nog een handje koemestkorrels.