Doorgaan naar hoofdcontent

Zwemles

Wat is het toch leuk om kleinkinderen te hebben die in hetzelfde dorp wonen. We pakten even na vijven de fiets, reden in vijf minuten naar het zwembad en gingen daar in het zonnetje op een bank zitten om naar de eerste zwemles van kleindochter Saar te kijken. Behalve naar Saar kijken vond ik het ook leuk om zwemjuf Rettie bezig te zien, rechts op de foto hieronder. Zij heeft onze kinderen nog zwemles gegeven en doet het zo leuk.

De eerste lessen zijn er natuurlijk op gericht om de kinderen watervrij te maken en dat lukte bij deze groep aardig. Saar deed ontzettend haar best maar ziet nog wel kans om ondertussen een gekke bek naar ons te trekken. Het blijft een clown. 

Ze is natuurlijk nog wel wat jong voor zwemles maar het kan beslist geen kwaad als ze wat gewend raakt aan water. Er zijn zoveel sloten in Stolwijk, er loopt er zelfs eentje bij hen voor de deur. 

Het duurt maar een half uurtje en dat is voor zulke jonge kinderen genoeg. Helemaal trots op zichzelf kwam ze uit het water. Onder de warme douche en naar huis. Goed gedaan, hoor.




Reacties

Zwemles in het buitenbad, dat heb ik ook nog gehad
Ik zie haar trots zijn, zo leuk!
Onliemie zei…
Ja in een buitenbad? Dat zie je hier denk ik nooit. En watervrij heet dan hier weer watergewenning. Goed die zwemlessen met al dat water bij jullie! Leuk he kleinkinderen dichtbij. En weet je nu wat? Minimeneerke gaat verhuizen. Wel 50km ver! 😱
Petra1945 zei…
Lief!!
En hebben daar twee van die meiskes eenzelfde badpak aan?
miekequilt zei…
In een buitenbad?! Wat heerlijk.
Bertiebo zei…
Leuk! Anna gaat ook bijna beginnen. Ze is ingeschreven
KnutzEls zei…
Zwemmen is heerlijk. Leuk ook om te zien al die kinderen.
Elizabeth zei…
Ah, wat leuk om te zien! Geweldige foto's van een heel leuk meisje.
Sommige zwemjufs zijn keien, echt rotten in het vak!
In Sliedrecht hadden we er ook zo eentje...
Sjoerd zei…
Ik zelf heb nooit zwemles gehad toen ik klein was. Dat is later wel goed gekomen en ik heb zelfs een tijd als badmeester gewerkt. Maar ik geef toe, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Je wordt meteen terug gekatapulteerd in de tijd.
Kijk Saar trots zijn. Zo leuk om te zien (-:
Ageeth Mooij zei…
Een buitenbad, wat fijn! Als er iets is dat ik niet mis, is het de zwemlessen in het binnenbad van drie kinderen!
Emie zei…
Alleen al voor zo'n badpak zou ik weer jong willen zijn
Marthy zei…
Ik kreeg zwemles in een betonnen buitenbad in de duinen, gemaakt door de Duitsers tijdens de oorlog.
Marthy zei…
Ja, dat is typisch Saar, die straalt dat uit.
Marthy zei…
Bij ons komt het denk ik nog wel vaak voor, een buitenbad. Oef, 50 km. verder, da's niet dichtbij.
Marthy zei…
Haha, goed opgemerkt. Ja, dat heb je als je bij de Hema koopt. Maar ze zijn wel schattig.
Marthy zei…
Ik begin me door jullie opmerkingen te realiseren dat een buitenbad bijzonder is.
Marthy zei…
Voor jullie is het de eerste die dat gaat doen, voor ons de laatste maar niet minder leuk om het even mee te maken, Bertie.
Marthy zei…
Je begrijpt wel dat we zaten genieten daar in het zonnetje van die kinderen die zo leuk bezig waren, Els.
Marthy zei…
Ja, dit is er zo eentje, Elisabeth, echt een rot in het vak. Uiteindelijk lukt het haar om ook een angstig kind het water in te krijgen.
Marthy zei…
Wij woonden aan de kust en zaten altijd aan het strand dus we hebben allemaal zwemles gehad. Ik heb zelfs nog bij de reddingsbrigade gezeten.
Marthy zei…
Echt Hema....!
Marthy zei…
Onze drie kinderen hebben in hetzelfde bad les gekregen. Zij les en ik trok ondertussen in het diepe bad mijn baantjes, heerlijk.
Marthy zei…
Heel anders dan haar broer vond zij het meteen leuk. Bij Luuk duurde dat vijftien lessen;-)