Doorgaan naar hoofdcontent

Ardechoise


We hebben hier weer het jaarlijks fietsfestijn en hosanna, prachtig weer. Nog maar een paar dagen geleden werd er veel regen voorspeld maar gelukkig is dat ten goede gekeerd. Stel je voor, aan het eind van de middag acht doorweekte fietsers voor je deur. Natte kleren, natte schoenen en dan morgen acht bedden afhalen en niet weten hoe je dat wasgoed droog moet krijgen. 
Voor de zekerheid heb ik de laatste jaren acht extra stel beddengoed bij elkaar gespaard maar jullie begrijpen dat ik er liever geen gebruik van maak en met het wasgoed van de lijn direct weer de bedden opmaak.
Nadat ik vanmorgen de voorbereidingen voor de maaltijd van vanavond had getroffen ben ik even naar St. Julien du Gua gereden om te kijken hoe het er daar voor stond.


Fietsers waren er nog niet maar er werd hard gewerkt door een groep vrijwilligers. Ballonnen werden opgeblazen, hapjes gemaakt en dit alles onder vrolijk gekeuvel. Het zijn allemaal mensen die ik wel ken en toen ik vroeg of ik een paar foto's mocht maken werd er gezegd dat ik maar lekker mijn gang moest gaan, ze zijn het ondertussen wel gewend dat ik altijd met dat toestel loop te sjouwen.


En zoals altijd waren er ook nu weer van allerlei versierselen te zien op en rond het dorpsplein. Een fiets in de kleuren van de Ardechoise, mooie schilderijtjes gemaakt door onze vriendin Lili. Mensen zijn hier vaak uren mee bezig geweest, hartverwarmend.


Reacties

Succes met de voorbereidingen
Wat ziet het er weer feestelijk en gezellig uit!
Bertiebo zei…
Druk maar gezellig dus!
Marthy zei…
Alles onder controle, Inge. Ondertussen zes jaar ervaring in dit gebeuren.
Marthy zei…
Je zou bijna zelf op de fiets stappen, want overal is het feest. In alle dorpen en steden van de Ardèche, van noord naar zuid.
Marthy zei…
Mart en ik vinden het ieder jaar weer een feest om mee te doen, Bertie.
In de weer zei…
Schitterend alweer om te zien Marthy al de versierselen en de vrijwilligers die zich daar telkens weer voor inzetten. Gezellig hoor.
Pippa's Hus zei…
Wat een gezelligheid! XX Esther
huis tjokvol zei…
lekker druk daar bij jou,maar goed bezig hoor,en ook super gezellig zo te zien.
KnutzEls zei…
Ik hou je niet op, veel plezier dus en gezellige gasten. 😙😎😎
Emie zei…
Je kunt weer helemaal je organisatietalent inzetten bij dit feest. We horen graag nog eens wat je acht hongerige wielrenners te dineren geeft. Ik denk een grote pastaschotel uit de oven?
Sjoerd zei…
Die hoedjes lijken wel uit Peru te komen... Ik wens je alvast veel plezier.
Annelies zei…
Wat leuk weer, de Ardéchoise! Votig jaar in Vernoux de fietsers aangemoedigd. Jammergenoeg zitten we nu in Nederland maar volgend jaar wil ik weer aan de kant van de weg staan. Zo'n leuke, gezellige en saamhorige sfeer. Veel plezier daar!
Onliemie zei…
Ik duim alvast voor mooi weer. Leuke en gezellige bedrijvigheid daar bij jullie. Inderdaad gekke hoedjes. Ik moest aan Mexico denken. :-) Wat ik me afvraag : jullie vieren hosanna? Nooit van dat feest gehoord?
Marthy zei…
Hosanna is een uiting van vreugde! Die gebruik je zomaar spontaan als je opgevoed bent in het katholieke geloof.
Vlimbouter zei…
Oh, mijn moeder gebruikte ook vaak het woordje Hosanna. Zo leuk dat ik het in jouw blog ook zie staan.