Doorgaan naar hoofdcontent

Brocantemarkt en een bezoekje

Deze auto waarvan wij denken dat hij met allerlei verschillende onderdelen in elkaar geflanst is was het enige wat ons kon boeien vanmorgen op de brocantemarkt in Aubenas. 

Het lijkt wel of mijn interesse in oude spulletjes begint te verflauwen. Natuurlijk kan het ook komen omdat ik vind dat onze huizen hier en ook die in Nederland vol genoeg zijn. Er kan eerder wat uit dan dat er wat in mag komen.

We bezochten deze markt omdat het op de weg lag naar Vals les Bains waar we op bezoek gingen bij Marie-Christine, onze ex-buurvrouw. Het weer was goed dus we hebben lekker buiten zitten eten. Daarna heb ik wat foto's van haar gemaakt die ze voor een bepaald doel nodig had. 
Het gaat niet echt goed met Marie. Wij en de andere mensen hier in het dorp maken ons zorgen om haar. Het leven is niet voor iedereen even makkelijk te leven.

Reacties

Onliemie zei…
Oh, dat is niet leuk te merken dat het niet goed gaat met iemand die je goed kent. Het is in het leven inderdaad niet eerlijk verdeeld en vaak krijgen altijd dezelfde mensen "hun deel"!
Fijn dat je nog iets kon doen voor je ex buurvrouw!
Griemmank zei…
Meuk is niet langer leuk, Marthy !!! Nee hoor, dat is erg flauw van mij. Maar ik merk wel, dat ik geen enkele interesse meer heb in brocante en zo. Ik vind het allemaal rotzooi en moet soms een rilling onderdrukken. Dat ligt aan mij, hoor. Ben er helemaal klaar mee. Maar als anderen het fijn vinden, dan vind ik dat ook weer fijn. :-)
In de weer zei…
Fijn voor Marie-Christine dat haar oude buren haar een bezoek brachten, dat doet een mens goed.
Brocantemarkten vind ik meestal wel leuk om te bezoeken maar mijn probleem is dat ik er meestal niks kan vinden. Soms ben ik jaloers als ik op verschillende blogs lees welke leuke dingen men er weer hebben gevonden. Ik heb daar helemaal geen neus voor.
In de weer zei…
Hebben moet heeft zijn.
Emie zei…
Laat ik nou juist vanmiddag op de brocantemarkt in Gubbio een aardige schaal gekocht hebben. Maar die had ik dan ook echt, juist, nét precies nodig. Ha, ha.
Ageeth Mooij zei…
Het leven is inderdaad niet voor iedereen even makkelijk te leven. Als we ons in ieder geval maar om elkaar bekommeren.
Sjoerd zei…
Ik ben ook langzaam bezig met ontspullen. De auto zegt me ook niets.
miekequilt zei…
Ach hemeltje, wij hebben de afgelopen weken diverse Franse brocantes bezocht en leuke spulletjes gekocht. Komt binnenkort wel op mijn blog. Fijn dat jullie op de ex buurvrouw letten. Een beetje aandacht kan veel betekenen.
Bertiebo zei…
Ik ontspul wel maar heel rustig aan, het hoeft niet.
Bertiebo zei…
Ik vind meuk nog steeds leuk. Maar ik koop bijna niks meer
Marthy zei…
Ik denk dat ik zo langzamerhand uitgekocht raak op dit gebied.
Marthy zei…
Lekker kopen wat je leuk vindt, Mieke. Heb ik ook jarenlang gedaan maar ik vind het nu genoeg zo.
Marthy zei…
Ach, ik zal best nog wel iets tegenkomen maar dan moet ik het inderdaad echt nodig hebben.
KnutzEls zei…
Ik kijk graag maar koop weinig. Geen goede klant dus. Maar zonde om iets te kopen en weer weg te moeten doen. Goed dat jullie de buurvrouw een bezoekje brachten.
Ooit, in een ver verleden struinde ik iedere week wel een (rommel)markt af op zoek naar iets.
Vera zei…
Heel triest voor Marie-Christine, dat het niet goed gaat met haar.
Marthy zei…
Ja, Vera, het is zeker triest. Ze was altijd zo vol levenslust maar daar is niet veel van over.
Vlimbouter zei…
Goed dat je ex-buurvrouw nog steun van jullie heeft.