Doorgaan naar hoofdcontent

Het moet wel leuk blijven

Ondanks de vele regen ziet mijn plantenborder er goed uit, er staat veel in bloei. Gelukkig heb ik goed doorlatende grond, op zware klei zou ik dit resultaat niet gehad hebben. 
Een verdieping lager, in de moestuin doen vooral de aardbeien en de aardappels het goed.


Heel fijn dat de aardbeien op landbouwplastic liggen, ander zouden ze al verrot zijn voordat ze rijp waren en we ze konden plukken. De man heeft onder de houten opsluitranden geultjes gegraven zodat het water weg kan stromen. Er stonden van de week grote plassen daar en dat moeten we niet hebben want ik wil dit jaar nog wel wat oogsten. 
Triest is het gesteld met de paprika, tomaten en bonenplanten, daar maak ik maar geen foto's van en woorden zullen we er niet te veel aan verspillen. Het moet wel leuk blijven.


Reacties

Bertiebo zei…
Toch vreemd he, zo veel regen
*chips* reactie geschreven en op ‘uitloggen’ ipv ‘publiceren’ geklikt ......
Nog eens:
Bloemenborder naar mijn hart Marthy! Jammer van de tomaten en paprika. Mijn moestuinbak werkt prima, een teveel aan water kan altijd weg
Dat zeg je goed Marthy, het moet wel leuk blijven. Veel tijd en werk is niet erg, maar dan is het wel leuk dat je ook wat kunt oogsten. Gelukkig dat de aardbeien en aardappels het in ieder geval al goed doen.
KnutzEls zei…
Jammer toch, maar goed als we het weer naar onze hand konden zetten was het helemaal een janboel op aarde. Gelukkig zijn er de aardappels en aardbeien, dus oogsten kun je.
Emie zei…
Wat het weer betreft kan het contrast met vorig jaar niet groter zijn, hè. Zonde van alle moeite in de moestuin, het boer'n leven is soms hard.
Fijn dat je blogkop zo mooi breed en groot is gelukt en ik ben tegenwoordig ook een officiele volger van je! Dat lukte nu ineens wel, komt vast door de nieuwe lay out.
Marthy zei…
Dan hebben we dit jaar maar wat minder tomaten, paprika's en ander spul. Er zijn ergere dingen op de wereld.
Marthy zei…
Wereldoorlogen zouden er kunnen ontstaan als we het weer zouden kunnen regelen. En het is hier tenslotte geen Bangladesh, dus er valt niets te piepen.
Marthy zei…
Ik verheug me al op die nieuwe aardappelen, Jeanette.
Marthy zei…
Extreem en men zegt dat we dat steeds meer gaan meemaken.
Sjoerd zei…
Ik ben blij dat je er positief tegenaan kijkt. Ik heb hier ook al de nodige planten moeten vervangen. Door de extreme omstandigheden (hoosbui) is er deze keer veel gewoon kapot geregend en weggespoeld....
Marthy zei…
Ach, er zij hier straks genoeg tomaten en paprika's te koop, Inge.
Marc Dufraing zei…
De wereld staat op zij kop. Ik kwam gisteren mensen tegen hier in NL en die hadden al nieuwe aardappelen gegeten. Het weer van Z-FR zit hier en spijtig genoeg niet bij jullie. Vanaf morgen zeg ik dan "bij ons" want mijn vertrek naar Anan is voor vandaag gepland.
miekequilt zei…
Jammer van alle energie due jullie erin staken, maar tegen het weer doen we ( gelukkig) niks. En zoals je zegt: paprika’s en tomaten zijn overal te koop. En dan met je aardappeltjes erbij wordt het toch eeer genieten.
Onliemie zei…
Jammer van sommige planten maar zo gaat dat nu eenmaal in de natuur. Erger is het voor de boeren die van hun oogst moeten leven. Ik ga een beetje stout zijn. Haha! Je gaat je plastiek volgend jaar toch herbruiken? ;-)
Marthy zei…
Ah, ik had al zo'n vermoeden dat jij op dat plastiek ging reageren, maar dat geeft niet, dat is goed. Dat aardbeienbed blijft jaren zo liggen en als ik de planten dan opnieuw stek gebruik ik het plastiek gewoon weer, dat kan wel met deze soort.
Marthy zei…
Ja, Sjoerd, rot het niet dan regent het wel kapot. Het is niet anders, we zijn maar kleine mensen en tegen zoiets geweldigs als de natuur kunnen we niets beginnen en dat is goed.
Marthy zei…
Zo is het, Mieke.
Marthy zei…
Benieuwd wat je aantreft, Marc.
Vlimbouter zei…
En ondertussen is het bij ons al dagenlang zonnig en warm met bijna dagelijks een pittig onweer. Tekenen van de klimaatverandering, vrees ik. Gelukkig hebben jullie daar in het Zuiden die heerlijke marktjes met goedkope, zonnige groenten. Laat dat je een troost wezen.
Marthy zei…
Bergen tomaten en paprika's liggen er dan, een prachtig gezicht.
huis tjokvol zei…
mmm lekker aarbeien