Doorgaan naar hoofdcontent

Planten in potten


Vanaf begin april heb ik deze verzameling planten zien groeien. Telkens als wij door buurgemeente St. Julien du Gua reden stond er wel weer wat bij. Wij rijden er vlak langs dus ik kan het allemaal goed in de gaten houden en dat doe ik graag want ik ben net zo'n plantjesgek als deze mevrouw. 
Ik heb een zus in Drenthe wonen die het nog veel gekker maakt. Mijn zwager heeft haar potten wel eens geteld, ruim honderd!


Zover laat ik het niet komen want met de hoogzomerse temperaturen hier, nu dan even niet 😁, moet je dat pottenspul iedere avond water geven en dat kost me teveel tijd. Dus heb ik hier veel vetplanten in potten staan, dat zijn overlevers die met een scheutje water een keer in de week al tevreden zijn. 

Hier wordt ik in ieder geval telkens als we er voorbij rijden helemaal vrolijk van dus gisteren ben ik even uit de auto gestapt om een paar foto's te nemen zodat jullie met me mee kunnen genieten.


Reacties

Emie zei…
Hier zie je echte plantenliefde. In potten en pannen, desnoods in een emmer. Ik word er ook heel vrolijk van.
Ageeth Mooij zei…
Zo feestelijk ook! Ik zie het graag bij een ander. Ik heb twee potten en een grote schaal vol geraniums en dat vind ik genoeg i.v.m. water geven.
Ik geniet er ook zo van, als mensen hun boeltje mooi aankleden. Leuk!
Vlimbouter zei…
Toen we 30 jaar geleden in ons huis kwamen wonen, hadden we een buurvrouw die de hele voortuin vol zette met potten. Haar man was elke avond een uur kwijt met gieten. Maar mooi was het wel!
Bertiebo zei…
Ja hier ook heel wat potten. Het is zo makkelijk
'Vroeger' hadden wij ook heel veel potten, maar inderdaad de tijd die je kwijt bent met water geven, heeft ons doen besluiten om te minderen.
Maar hier ziet het er wel gezellig uit.
miekequilt zei…
Wat een gezellig en kleurig stoepje.
Sjoerd zei…
Ik ga voor buiten voor een gedeelte ook steeds meer voor de overlevers. Vooral op het terras, daar kan het wel 50 graden worden.
Marc Dufraing zei…
T is inderdaad heel mooi maar, net zoals jij, hier niet te doen owv regelmatige en langere afwezigheid. Dus ik geniet steeds weer van de wandelingen in de buurt en van de natuurlijke bloemgroei. Want als je er goed oplet zijn er steeds natuurbloemen in bloei!
Onliemie zei…
Dat is nu ook één van de redenen dat ik van Frankrijk hou. De nonchalance en de kakafonie van potten die in het zuiden zo mooi zijn en hier al gauw rommelig zouden lijken. Bovendien slagen ze er in om die bloeiers ook te laten bloeien en niet te laten verpieteren zoals hier bij mij al gauw het geval zou zijn. Ze hebben daar toch echt wel groene vingers die Fransen van jou. Niet mee zo lang en dan kan ik ook fotootjes maken van de Franse schoonheid. :-)
Lekker bont, leuk. Ik zou wel eillen maar we zijn te vaak ‘uithuizig’. Thuis staan voornamelijk hosta, lavendel en salvia in potten, die kunnen redelijk tegen een stootje. In Oostenrijk dwergdennen en -sparren en de laatste aankopen (salvia, klokje en vlinderstruik). Lavendel doet het daar minder goed en hosta heb ik nog niet uitgeprobeerd.