Doorgaan naar hoofdcontent

Zonder orgels ook een leuke dag

Vriendin Annelies gaf me een paar weken geleden een tip over het draaiorgel festijn in Le Cheylard dit weekend. Leuk, daar hadden we zin in na een paar drukke dagen met het ontvangen van twee groepen fietsers. Totdat ik gisteravond het mailtje van Annelies nog eens doorlas en zag dat de orgeltjes pas op zondag door de straten van Le Cheylard zouden trekken. Pech, want morgen heb ik al wat te doen. 

 Na overleg besloten we toch te gaan want hoewel dit stadje niet echt bijzonder is heeft het wel een leuk plein met een paar restaurants. En met het weer wat we hier nu hebben zit je daar zeker niet vervelend. Dat kan ik ook zeggen over het dessert wat we namen. Verrukkelijk!




Wat ook mee telde om er toch heen te gaan is de weg er naar toe. Bij ons vandaan rij je over Mézilhac en dan kan je daarna  over de hoge of de lage weg. Heen namen we de hoge weg met prachtige uitzichten over een groot deel van de noordelijke Ardèche. Maar terug over de lage weg langs een leuk riviertje vind ik toch leuker. 


 'Stop!' riep ik toen ik dit huis zag, begroeid met drie verschillen rozen. Zo mooi, dat moest even op de foto. De man was al te ver maar reed een stukje terug en stopte naast het huis voor een hek waarachter een oude dame zat. Ik vroeg haar of ik een foto mocht nemen van haar prachtige rozen. Ze knikte en toen ik later terug bij het hek kwam stond ze er voor en maakte ik even een praatje met haar. 
Ze vertelde dat de rozen veel bewondering hadden gekregen van de fietsers van de Ardechoise die deze week haar huis passeerden. En ze vond het heel fijn dat ik ze ook zo mooi vond. Ik kneep even in haar hand, stapte in en we zwaaien naar elkaar toen de auto wegreed.

Reacties

KnutzEls zei…
Na al die drukte kun je zk'n dessert wel hebben.
Emie zei…
Een welverdiende rustdag. En wat een plaatje, dat rozenhuisje!
Marthy zei…
Ik realiseer me dat ik vaak een foto neem van mijn dessert, maar ik ben er dan ook gek op;-)
Marthy zei…
Twee rozen door elkaar groeiend heb ik weleens gezien maar drie nog nooit.
Lekker en leuk en...........zonovergoten! Heerlijk toch!
Marthy zei…
Na al de regen die wij gehad hebben genieten we ontzettend van iedere dag met zon, Jeanne.
Dat taartje.....was dat het dessert? Wat is dat? Het water loopt me in de mond .......
Onliemie zei…
Heel mooi maar ook die foto van dat schuurtje is geweldig. Fijn voor de oude dame dat haar bloemen zo "bestoeft" worden. En dat dessertje zou ik ook niet afslaan!
Marthy zei…
Ja Madelief, dat heerlijke taartje, twee stukjes, was ons dessert. De bovenlaag was met sinasappel en de onderste laag was gemaakt van noten, daartussen een frisse mousse.
Marthy zei…
Ja, dat schuurtje vond ik zo leuk, Kris, daar moest ook even voor gestopt worden. Och, wat heeft die man een geduld met mij;-)
Ageeth Mooij zei…
Dat ziet er heerlijk uit! En de begroeide huizen zijn een lust voor het oog!
Sjoerd zei…
Bij mij is het eten meestal bijna op als ik er aan denk om een foto te maken...
Prachtig, die rozenpracht!
Annelies zei…
Oh wat jammer van je draaiorgeldag, Marthy maar over 2 jaar zijn ze er weer en mag je in de herkansing. Zo'n lekker "troostdessert" is een goed alternatief!



Mirjam zei…
Wat zijn zulke ontmoetingen dan toch extra leuk hè? En haar rozen zijn echt prachtig.
Liefs,
Mirjam
huis tjokvol zei…
Heerlijk zo,n dagje ,en ja wat een prachthuisje met rozen ,ik hou er van .

Marthy zei…
Haha, het waren schuurtjes, Ageeth, maar evengoed heel mooi.
Marthy zei…
Gewoon even een praatje met een aardige vrouw maakt je dag extra goed, Mirjam.
Marthy zei…
Over twee jaar pas, weer??
Marthy zei…
Maar dit zag er zo mooi uit, Sjoerd, hier moest wel een foto van gemaakt worden.
Marthy zei…
Vanuit een rijdende auto zag ik het, Inge. Het viel echt op.
Marthy zei…
Ongelooflijk hè, en ik heb maar een stukje van de muur gefotografeerd. Het was een heel groot huis.
Annelies zei…
In 2016 vond het voor de 7e keer plaats en nu in 2018 voor de 8e keer. Dus ik denk dat le Cheylard in 2020 opnieuw aan de beurt is. Misschien volgend jaar wel in een andere plaats!