Doorgaan naar hoofdcontent

De intocht

Op veel plaatsen in Nederland was gisteren de intocht van Sinterklaas. In mijn geboorteplaats Noordwijk kwam Sinterklaas op een reddingsboot aan op het strand, ik vond de foto op internet. Volgende week zaterdag wordt de Goedheiligman in Stolwijk ingehaald maar Luuk en Saar mochten gisteravond natuurlijk al hun schoen zetten. 

Wij waren samen met de ouders van onze schoondochter bij hen blijven eten en toen de kinderen naar bed gingen werd er eerst gezongen. Stonden we daar met zes volwassenen en twee kinderen bij hun schoentjes onder het verwarmingselement luidkeels sinterklaasliedjes te zingen, prachtig. 'Zouden ze zich dit over twintig jaar nog herinneren' vroeg schoondochter.

Reacties

KnutzEls zei…
Oh ja, zeker. De onze vertelden laatst dat ze stiekem door de trap koeloerden om te zien wij hun schoen vulden. Wij hadden niks in de gaten natuurlijk :-)
Heerlijke taferelen, daar kan ik naar terug verlangen, dat heilige geloof in combinatie met toch wel wat twijfel, vol verwachting klopt ons hart! Geniet er nog maar goed van!
Oh wat heerlijk om daar bij te (mogen) zijn! Een heerlijke tijd.
In de weer zei…
Ongetwijfeld Marthy.
Ageeth Mooij zei…
Wanneer ik nu de blije snoetjes van kinderen van collega’s voorbij zie komen, mis ik die tijd wel. Maar ik vond het een hele klus hoor, om (heel) goedkope, leuke, zinnige kadootjes te regelen. Ondanks het feit dat de drie zonen één keer per week de schoen mochten zetten en op pakjesavond werden verrast, moest er heel wat gekocht, gereld en ingepakt worden.
Lin Boerin zei…
Vast wel, ik kan het me ook nog heel goed herinneren allemaal hoor. Het is O’n leuke tijd, geniet er lekker van
Sjoerd zei…
Ik vind het ook fijn dat de tijd zich herhaald, eerst als kind, dan als ouder en nu als opa en oma... Zeker weten dat Jeslynn dat straks nog weet.
Zeker weten dat ze zich dat nog zullen herinneren!
Elizabeth zei…
Het is een heerlijk kinderfeest! En voor de ouderen is het ook nog steeds leuk... Hoop dat de nostalgie niet gaat verdwijnen door al het gedoe...