Doorgaan naar hoofdcontent

Kerstgroen



 Met de kerst mijn huis versieren met glitter en glim is niet zo mijn ding, dat hebben jullie denk ik al wel begrepen. Maar een kersstuk maken vind ik gewoon heerlijk om te doen. Ik heb het met de paplepel ingegoten gekregen. 

Mijn vader werkte naast het bollentelen bij de gemeente Noordwijk en ieder jaar konden we als familie van het personeel in een grote schuur kersstukjes maken. Lange tafels vol met kerstgroen stonden daar en er waren mensen om ons te helpen waaronder ook mijn vader.  Hij verbouwde trouwens onze hele huiskamer in de kerstsfeer, leefde zich dan helemaal uit.

Ik vind het maken van zo'n kersstuk bijna nog leuker dan het resultaat, dat knutselen met groen is een heerlijke bezigheid. Doe ik het bescheiden met een kersstuk en miniboompje, ik heb een zus in Drenthe wonen die er spektakel van maakt, dagen is ze bezig.
Ik zal eens vragen of ze een paar foto's stuurt, kan ik jullie mee laten genieten.

Reacties

Mooi op zo´n hoge standaard. En juist fijn dat iedereen het op zijn eigen manier doet, is er nog wat te kijken. Ik verheug me op de foto´s van je zus.
Ageeth Mooij zei…
Mooi, je hebt het in de vingers! Leuk om te lezen dat het in de familie zit.
Emie zei…
Smaakvol en leuk dat je er zelf ook nog even op staat
Mooi hoor, en inderdaad leuk om jou als maakster ook te zien :-)
Sjoerd zei…
Zonder meer een mooi kerststuk... haha, en een selfie.
miekequilt zei…
Wat een mooi kerststuk heb je gemaakt. Echt sfeervol voor de kerst.
Mijn Madame is momenteel ook helemaal in kransen maken. Leuke bezigheid!
Elizabeth zei…
Ik houd wel van deze stijl... gewoon lekker puur en niks geen kitsch...