Doorgaan naar hoofdcontent

Coepelduinen

We gaan er maar eens een Noordwijkse blogweek van maken, ik weet genoeg te vertellen over de plek waar ik ben geboren en opgegroeid. Gisteren liepen we van Katwijk terug door de Coepelduinen, een beschermd Natuurmonument, waar ik als kind heel wat heb gelopen. Iedere zondagmiddag ging mijn vader met zijn kroost wandelen en dan het liefst door het duin. Kinder- of wandelwagens gingen niet mee, dus de allerkleinsten bleven bij moeder achter. Vaak liepen we door het Vinkenveld, toen nog een groot open gebied met bollenvelden, nu grotendeels bebouwd, naar de Coepelduinen. Een pad omhoog en dan door het duin naar een strandopgang waarna we over het strand terug liepen naar de Noordwijkse boulevard. Een ijsje bij de Groko of de Punt en dan, met moede benen, weer naar Noordwijk Binnen. Ik denk er met heimwee aan terug.


Reacties