Ter gelegenheid van het Open Monumentenweekeind organiseerde de Culturele Stichting Haastrechtse Kring een (verkoop)expositie in 't Raedthuys. Na beneden verwelkomd te zijn liepen we de trap op naar boven waar we direkt getroffen werden door deze torso van keramist/beelhouwer Lenny Verkaik. Lenny is veertig jaar mijn kapster geweest, woont al die tijd al op Stolwijk maar komt oorspronkelijk uit Haastrecht. Zij mocht exposeren in de oude burgemeesterkamer waar wij haar gecomplimenteerd hebben met dit prachtig kunstwerk. Dit soort werk heeft zij veel gemaakt en het stond ook vaak in de kapsalon. En met dit deze vazen begon zij in de Coronatijd toen haar kapsalon dicht moest en zij zich verveelde. Zij heeft toen een grote schragentafel in haar huiskamer gezet, is aan de gang gegaan en heeft toen veel van die vazen gemaakt en ook verkocht tegen een zeer redelijke prijs. Ik kocht er ook eentje maar dit is nog een veel mooiere met dat brons en zwart. Dit is werk van een andere beeldhouwe...