Doorgaan naar hoofdcontent

Zand kruien

Er moest zand van het onderste terras naar boven, naar de binnenplaats gekruid worden en daarom stapten we vanmorgen vroeg uit bed. Het is hier warm, rond de dertig graden en zulk werk kan je alleen maar in de vroege ochtenduren doen, dan is het nog enigszins fris. Ik heb ook geprofiteerd van de ochtendkoelte en een groot perk irissen schoongemaakt. Nadat alle bakken gevuld waren hing Mart de hangmat op en probeerde hem even uit. Binnen een tel zakten zijn ogen dicht en lag hij een heerlijk tukkie te doen. Ik moet bij mijn echtgenoot af en toe op de rem gaan staan, anders blijft hij doorgaan en ik had daar vanmorgen iets over gezegd. Blijkbaar zijn die woorden in vruchtbare bodem gevallen.

Reacties

Ineke zei…
Wat had ik (stiekum)graag geluisterd naar jouw preek.
Ik zie het voor me.....maar je hebt een volgzame echtgenoot.
De broodoven wordt erg mooi!
Ben nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Groetjes en ook van je LOGO-vrienden.
Marthy zei…
Af en toe moet ik hem echt even een halt toeroepen, Ieneke. Met het warme weer wat we hier nu hebben moet je in een lagere versnelling. Jij hebt vanmorgen natuurlijk weer gelopen, doe ze volgende week de groeten terug.
Mirjam zei…
Ik kan me goed voorstellen dat je bij die warmte liever lekker vroeg begint. En dan is na al dat harde werken, zo'n tukkie wel even heerlijk natuurlijk... Je hebt duidelijk de goede rem gevonden bij je man.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Emie zei…
Wat een heerlijke foto. Wij houden elke middag tijdens warmere periodes zoals nu, een extra lange lunchpauze. Met de nadruk op pauze. Rond een uur of vier, half vijf, beginnen we weer te werken.
Inge zei…
Leuke foto!
Marthy zei…
Het was ook heerlijk om vroeg te beginnen Mirjam, alleen met de vogels en het ruisen van de beek.
Marthy zei…
Verstandig Emie, want het is nu echt te warm om in de middag iets te doen. Gelukkig blijft het in huis koel, met die dikke muren.
Marthy zei…
Opeens zag ik dat hij was ingedommeld Inge, en ik ben toen snel mijn fototoestel in huis gaan halen. Hij heeft niet gemerkt dat ik een foto nam.
KnutzEls zei…
Na gedane arbeid is het goed rusten, dat zie je meteen ;-)
Eh vraagje..... hoe ruim jij de irissen op? Hier stonden ze dit jaar heel mooi, maar de regen van gister drukte ze plat, over andere bloemen heen. Manlief opteert voor gewoon zo ver mogelijk afknippen, ik weet het eigenlijk nog niet zo.
Marthy zei…
Ik ben het met je man eens, Els, ik knip ze ook af. Ik doe het al jaren zo en ze komen ieder jaar terug. Hier een linkje: http://heenenterugnaardeardeche.blogspot.fr/2013/06/achterstallig-onderhoud.html
Marthy zei…
Het linkje even kopiëren en plakken, Els, want zo doet ie het blijkbaar niet.