Doorgaan naar hoofdcontent

Kleurenpracht

Ik zou Saar vandaag ophalen in het kinderdagverblijf in Bergambacht maar ik was wat vroeg dus reed ik nog even de Lekdijk op, richting Ammerstol. Het oude houten schuurtje met daarachter die majestueuze bomen met hun gekleurde blad trokken direct mijn aandacht. Een stukje verder ontdekte ik een voetpad in het rietland. Auto uit en een mooi wandelingetje gemaakt tussen het verkleurende riet met de late middagzon erop.


Toen ik de Dijklaan weer in reed zag ik hoe het gevallen blad kleur gaf aan de oprijlaan van de gemeentelijke begraafplaats met aan het eind van die oprit dat prachtige gebouw. Heel stijlvol dus ook daar stopte mijn auto en nam ik een foto. Al dat moois ligt vlakbij elkaar en ik had er maar een half uur voor nodig.


Reacties

Emie zei…
Het is ook echt van dat weer om voortdurend herfstfoto's te maken. Het blijft een feest om nu buiten te zijn. Prachtige plaatjes weer!
Marthy zei…
Er begint al vlle blad te vallen, Emie, maar de kleuren zijn nu op hun toppunt.
Elizabeth zei…
Wow..., wat mooi! Je hebt vast altijd je camera bij je....
Mirjam zei…
Wat mooi is het daar, wat goed dat je wat te vroeg was.
Daar ga je vast nog wel eens een keer naar terug. Bijvoorbeeld als er sneeuw ligt, dan zal dat steigertje ook heel mooi zijn...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Wat een goed idee, als er sneeuw ligt ga ik er zeker weer heen. Van mij mag er wel een lekkere winter komen, Mirjam.
De bovenste foto herkende ik direct! Wat leuk om foto's van bekende plaatsen te zien. Ga zo door ;-)
Lieve groet
KnutzEls zei…
Wat mooi is het nu hè! Dit jaar lijkt het allemaal veel intenser. Dat riet zo mooi met dat bijzondere licht.

O sol é para as flores o que os sorrisos são para a humanidade.(Joseph Addison)
Obrigada querida, pela visita carinhosa!
Um doce abraço, Marie.
Marthy zei…
Elizabeth, ik heb altijd mijn camera bij me, anders lukt het me nooit om iedere dag een blogfoto te produceren. Maar ik vind het ook zo leuk om te fotograferen.
Marthy zei…
Ja, Kakel, dit is net aan het begin van de dijk voorbij de pont richting Ammerstol. Wat leuk dat jij het kent. Ik ga die dijk nog weleens, speciaal voor jou;-(
Marthy zei…
Ik heb ook het gevoel dat we dit jaar veel meer kleur hebben, Els, ik kijk er soms helemaal verbaasd naar, al die schitterende kleuren.
Marthy zei…
Thanks for your visit, Marie.
Lida zei…
Het mooist is het als we een rustige herfst met weinig wind hebben. Dan blijft het gekleurde blad nog zo fraai aan bomen en struiken hangen. Ik woon in Almere en je zou het misschien niet denken, maar er is hier best heel veel groen.
Marthy zei…
Mijn man en ik hebben we eens in en rond Almere gefietst en waren er inderdaad verbaasd over hoeveel groen jullie daar hebben, Li-st