Doorgaan naar hoofdcontent

Tupperware

Tupperware, wie kent het niet. Zo'n veertig jaar geleden was ik consulente van dit product en ik moet zeggen, mijn 'winkeltje' draaide prima. Ik stopte ermee toen we naar Stolwijk verhuisden waar we een fietsenwinkel overnamen. In mijn kasten zijn nog heel wat Tupperware producten te vinden, zowel hier als in Frankrijk. Het meeste is van rond 1975, het spul is echt onverslijtbaar. Sommige dingen heb ik dubbel omdat ze onmisbaar bleken in het Franse huishouden, zoals deze shaker. Ik meng er altijd mijn vinaigrette in en dan een grote hoeveelheid tegelijk die ik bewaar in de koelkast. Hier staan er twee, de rechtse was nog niet leeg toen we uit Frankrijk vertrokken. Er zit nu bramensap in, lekker voor op de yoghurt en vla, de kleinkinderen zijn er dol op.

Reacties

KnutzEls zei…
En het wordt nog ateeds verkocht. Mijn schoonzus gaat nog wel eens naar zo'n party. En onverslijtbaar is het. Hier zit er ook wat van in de vriezer.
Marthy zei…
Ik heb het net even nagekeken, Els. Tupperware producten zijn sinds 1962 in Nederland te koop. In 1945 werden in Amerika de eerste artikelen al verkocht. Dus goud van oud.
Elizabeth zei…
Ja, herkenbaar hoor! En wat ik ook zo leuk vond, waren de trends ..., de kleuren. M'n schoonmoeder heeft weer heel andere kleuren dan ik. Haar doosjes zijn nu echt retro!
Mooie kopfoto!!
Tupperware...inderdaad, wie kent het niet? Soms koop ik weleens iets bij in de Kringloopwinkel.
Lieve groet
Lida zei…
Ach gut ja, Tupperware. Dat was een flinke hit. Wie weet ben je ook wel eens bij ons thuis geweest Marthy. Ik heb nog spullen van mijn moeder die zeker wel 40 jaar oud zijn en die ik nog steeds gebruik.
Marthy zei…
De trends, Elizabeth! Daarom heb ik er twee naast elkaar gezet die bijna veertig jaar na elkaar gekocht zijn. Je raadt wel welke de oudste is.
Marthy zei…
Ja, Mirjam, ik herken ook veel bij de kringloop. Artikelen die ik ooit verkocht en eigenlijk al vergeten was.
Haha, hier ook een echte fan! Een paar jaar terug kon ik een retro set kopen van die kommen die in elkaar passen, echt geweldig, in die pasteltintjes (ik herinner me, dat mijn moeder die al had ;) Maar ook de voorraadbussen sieren mijn keukenkast, super spul!
Marthy zei…
Toen we het huis van mijn schoonmoeder leeg ruimden heb ik ook nog het e.e.a. meegenomen, Li-st, waaronder de cakedoos en ik gebruik hem vaak.
Marthy zei…
@Villa Zeezicht. Ja, die kommen zijn echt fantastisch, nog steeds. En ik heb ook nog een set voorraadbussen, oranje natuurlijk!
Mirjam zei…
In 1981 of 1982 heb ik ook ene blauwe maandag die spullen verkocht. Maar ik vond het vreselijk om voor een groep mensen mijn praatje te houden. Ging dus helemaal niet goed.
Ik heb het volgehouden tot ik mijn demo-pakket er uit had, maar gaf het toen op.
Vandaar dat ik altijd heel veel tupperware in huis had. Heerlijk spul.
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Oh, wat leuk dat jij het ook gedaan hebt. De eerste keren voor een groep mensen vond ik vreselijk maar al snel ging het beter en had ik veel party's en verkocht ik veel.